چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجاب

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان گفت: حجاب عزت است نه اسارت و حکم خداوند به واسطه مسخره مردم تغییر نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام  جعفر رحمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با اشاره به این که ظلم به زن در زمان طاغوت از جهاتی شبیه آن چیزی بود که در زمان جاهلیت وجود داشت، اظهار کرد: تنها تفاوت آن در این است که در رژیم طاغوت با شعار عوام‌فریبانه آزادی برای زن، او را از هویت اصلی و نعمت خدادادی واقعی دور کرده و به قید فساد اخلاقی،برهنگی و کالای تجاری کشاند.

استاد حوزه علمیه همدان ابراز کرد: دشمنان اسلام بدانند که توطئه کشف حجاب و به پاکردن تظاهرات بزرگ در مشهد و اعتراض به این وضع هرگز از خاطره‌ها محو نمی‌شود.

استعمار طراح اولیه کشف حجاب است

وی با بیان اینکه استعمارگران طراح اولیه این نقشه‌ها بودند، گفت: آنها دندان تیز کرده بودند تا شرف ملی و مذهبی ملت مسلمان را از ناحیه اصلی‌ترین و مؤثرترین رکن جامعه که زنان بودند، نابود کنند.

استاد حوزه علمیه همدان در ادامه با بیان اینکه نباید حجاب را منافی حیثیت انسانی و اصل آزادی فرد دانست، گفت: برخی حجاب را موجب سلب حق آزادی به عنوان حق طبیعی بشری و اهانت به حیثیت، عزت و کرامت انسانی دانسته‌اند پاسخ این است حجاب در اسلام یک وظیفه‌ای است که بر عهده زن نهاده شده است.

وی تصریح کرد: اسلام دستور داده است که زن در برخورد و معاشرت با مردان نامحرم باید کیفیت خاصی را در لباس پوشیدن رعایت کند این وظیفه نه از ناحیه مرد بر او تحمیل شده و نه چیزی است که با حیثیت، کرامت حقوق طبیعی او منافات داشته باشد.

حجت‌الاسلام رحمانی افزود: اینکه اسلام زن یا مرد را مقید کرده است که در معاشرت روش خاصی را اتخاذ کنند و به گونه‌ای رفتار کنند که ارامش دیگران را برهم نزنند و تعادل اخلاقی از بین نرود، نباید این مطلب را زندانی کردن، اسارت یا بردگی نامید.

وی تأکید کرد: خوشبختانه در این روزگار تاریک و سیاه بانوان و دختران فراوانی هستند که چهره و اندام خود را از نگاه‌های هوس‌آلود توسط  دیگران در حجاب قرار می‌دهند.

این استاد حوزه افزود: هستند بانوانی که در استمرار بر حجاب از هیج استهزاء و تمسخری  نمی هراسند چراکه آنان اعتقاد دارند که« حجاب عزت است نه اسارت» و حکم خداوند به واسطه مسخره مردم تغییر نخواهد کرد و این زنان و دختران باعث افتخار و مباهات پدر مهربان امام زمان(عج) هستند.

دشمن دژ محکم عفاف را نشانه رفته است

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه دشمن با تبلیغ واژه‌های فریبنده آزادی، سعی دارد تا جلوه‌گری و بی‌حجابی زنان و دختران را ترویج دهد، عنوان کرد: چادری را که رضاخان منفور با همه گستاخی و بی‌پروایی نتوانست از سر زنان باایمان و باحیای ایرانی بردار، امروز دشمنان اسلام با سیاست‌های بسیار عمیق و القای شبهه‌ها و ترویج افکار روشنفکر مئابانه خود خیلی راحت و آسان این دژ محکم عفاف را نشانه گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: چادر و حجاب فاطمی که نمود عفت و  نشانه قداست، متانت، نجابت و حریم امن زنان است جای خود را به لباس‌های مهیج و مبتذل آنچنانی داده که بخش عمده دلایل این امر غفلت مسئولین است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: باید توجه کرد که دشمن به هیچ پوششی خواهد چادر باشد و خواهد مانتو و مقنعه تمایل ندارد و قصد او بی‌حجابی کامل و به فساد کشیدن جامعه اسلامی و تسلط کامل بر کشور است.

وی اذعان کرد: به این پیام بی‌شرمانه دشمن توجه کنید: مستر همفر، جاسوس انگلیس می‌گوید: باید زنان مسلمان را از زیر چادر بیرون کشید و پس از آن جوانان را تحریک کنیم که به دنبال انها باشند تا در میان مسلمانان فساد رواج یابد.

حجت الاسلام رحمانی ادامه داد: خداوند خطاب به پیامبر اکرم(ص) در قرآن کریم فرموده است: یهود و نصاری هرگز از تو راضی نخواهند شد مگر اینکه از آیین آنها پیروی کنی؛ به آنها بگو: تنها راه خداوند، راه هدایت و رستگاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha