جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام افلاکیان

حوزه/ مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر این که اسلام هیچ مخالفتی با فعالیت اجتماعی و اقتصادی زنان ندارد، گفت: درواقع بی‌حجابی و ترویج روابط غیرمشروع موجب فلج کردن نیروی اجتماعی می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدابراهیم افلاکیان، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، اظهار کرد: فلسفه حجاب از مسائل مهمی است که آگاهی از آن می‎تواند یکی از پایه‌های تحقق فرهنگ پوشش شود.

وی ادامه داد: خداوند سبحان در قرآن کریم حکم و حکمت حجاب و عفاف را به عنوان باور و رفتار سعادت‌ساز آدمی بیان کرده و اهل بیت (ع) و علمای اسلام نیز به تبیین و شرح این مقوله مهم پرداختند.

حجت‌الاسلام افلاکیان بیان کرد: حق تعالی درباب ضرورت و حکمت مسأله حجاب  در آیه 59 سوره احزاب می‌فرماید: ای پیغمبر با زنان و دختران خود و زنان مؤمن بگو که خویشتن را با چادر فرو پوشند که این کار برای اینکه آنها(به عفت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت آزار نکشند، بسیار نزدیک‌تر است و خدا بسیار آمرزنده و مهربان است.

وی افزود: استاد مطهری در کتاب«مسئله حجاب» به خوبی حکمت و گستره حجاب را بیان کرده و بر این باور است که پدیده «برهنگی» بیماری عصر ما است و نباید کورکورانه از غرب تقلید کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه تشریح کرد: آرامش روانی، استحام پیوند خانوادگی، استواری اجتماع، ارزش و احترام زن از مهم‌ترین کارکردها و حکمت حجاب است که سخن درباره هر کدام نیازمند مجالی دیگر است.

حجت‌الاسلام افلاکیان خاطرنشان کرد: استواری اجتماع نکته‌ای است که بیشتر نیاز به تبیین دارد و در این باره باید گفت که کشاندن مسائل جنسی از محیط خانه به اجتماع، نیروی کار و فعالیت اجتماع را ضعیف خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این امر عکس آن چیزی است که مخالفین حجاب خرده می‌گیرند و می‌گویند:حجاب موجب فلج کردن نیروی نیمی از افراد اجتماع است، اما درواقع بی‌حجابی و ترویج روابط غیرمشروع موجب فلج کردن نیروی اجتماعی می‌شود.

این فعال فرهنگی به هدف شوم دشمن مبنی بر کارافتادگی زنان در محیط اجتماعی اشاره کرد و گفت: آنچه که موجب فلج کردن نیروی زن می‌شود، محروم ساختن او از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که در اسلام چنین چیزی وجود ندارد.

وی افزود: اسلام نه می‌گوید که زن از خانه خارج نشود و نه می‌گوید زن حق تحصیل ندارد؛ بلکه علم و دانش را فریضه مشترک زن و مرد دانسته است و فعالیت اقتصادی را نیز برای زن تحریم نمی‌کند.

حجت‌الاسلام افلاکیان تأکید کرد: باید توجه کرد که آنچه مانع رشد فعالیت اجتماعی می‌شود، آلوده کردن محیط کار به لذت‌جویی‌های شهوانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha