جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امامزاده شاه ابراهیم

حوزه/ همایش بزرگداشت امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) پیش از ظهر امروز در آستان مقدس این امامزادگان واجب التعظیم در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، همایش بزرگداشت امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم و جمعی از خادمان بقاع متبرکه در آستان مقدس این امامزادگان واجب التعظیم در قم  برگزار شد.

در ابتدای این همایش، اسحاق عبداللهی قاری برجسته کشور به قرائت آیاتی از سوره مبارکه ابراهیم پرداخت.

در بخشی از این برنامه، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در فصل جدید در قالب طرح افق از جوانان دعوت می کنیم که مانند همیشه با عشق در عرصه ها حضور پیدا کنند، همین شهدای این مکان تربیت شده همین بقاع متبرکه هستند و عمل به قرآن و سیره و سنت اهلبیت(ع) را در این مکان ها آموختند و وقتی ضرورت ایجاب کرد در دوران دفاع مقدس جان خود را نثار قرآن و اهلبیت(ع) کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری ابراز کرد: ما باید بقاع متبرکه را مرکز تربیت جوانان قرار دهیم؛ در فعالیت های طرح افق باید به جد به مسئله آسیب های اجتماعی بپردازیم تا جامعه و مردم از برکات این طرح بهره مند شوند.

گفتنی است، از پرچم امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) رونمایی شده و پس از آن بر روی گنبد این امامزادگان نصب شد.

حجت الاسلام والمسلمین صادق گلزاده در بخشی از این مراسم گفت: مبدا و آغاز تشیع ایران عصر پیامبر(ص) است ولاغیر، تشیع ایران از مسیر سلمان فارسی و با محوریت امیرالمومنین(ع) از مسیر یمن و حاکم ایرانی آن در صدر اسلام به وجود آمد.

وی مطرح کرد: اسلام وارد یمن و در اعماق وجود ایرانیان یمن شده و از آن جا وارد ایران شد و آغاز تشیع ایرانیان هرگز به عصر دومی بازنمی گردد؛ ایران و ایرانی از پیامبر(ص) آموختند که با اهلبیت(ع) چه تعاملی داشته باشند.

خاطرنشان می شود: در پایان این همایش، حرم این امامزادگان، توسط شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) غبار روبی شد.

کد خبر: ۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha