سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام اسکندری

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: ما باید بقاع متبرکه را مرکز تربیت جوانان قرار دهیم؛ در فعالیت های طرح افق باید به جد به مسئله آسیب های اجتماعی بپردازیم تا جامعه و مردم از برکات این طرح بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) که در آستان مقدس این امامزادگان واجب التعظیم برگزار شد، عنوان کرد: امروز روز تجلیل از امامزادگان بوده و در کل کشور و به ویژه در قم این روز مغتنمی است.

وی افزود: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، در قم امامزادگانی وجود دارد که اگر هر کدام از این ها در شهر های دیگر می بود، برای مردم ما پناهگاه و جلوه گاه و تجلی گاهی از نور و معنویت و شور و شوق و شعف بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: ما مفتخریم به اینکه خداوند این توفیق را به ما داده که خادم فرزندان و نوادگان عترت طاهره(ع) باشیم، ما مفتخریم به اینکه عمر خود را در این راه صرف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری تاکید کرد: همه باید دست به دست هم دهیم که این ظرفیت های عظیم بقاع متبرکه را در زمینه مباحث فرهنگی، قرآنی و اجتماعی مورداستفاده قرار دهیم.

وی مطرح کرد: فعالیت های اوقاف قم در سه محور فرهنگی، قرآنی و اجتماعی تحت عنوان طرح افق انجام خواهد شد که محوریت این برنامه ها با هیئت امنا و مدیران اجرایی بقاع متبرکه خواهد بود و کار اصلی بر دوش آن ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: در فصل جدید در قالب طرح افق از جوانان دعوت می کنیم که مانند همیشه با عشق در عرصه ها حضور پیدا کنند، همین شهدای این مکان تربیت شده همین بقاع متبرکه هستند و عمل به قرآن و سیره و سنت اهلبیت(ع) را در این مکان ها آموختند و وقتی ضرورت ایجاب کرد در دوران دفاع مقدس جان خود را نثار قرآن و اهلبیت(ع) کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری ابراز کرد: ما باید بقاع متبرکه را مرکز تربیت جوانان قرار دهیم؛ در فعالیت های طرح افق باید به جد به مسئله آسیب های اجتماعی بپردازیم تا جامعه و مردم از برکات این طرح بهره مند شوند.

وی ادامه داد: این راه نورانی را باید همه باهم با قوت هر چه تمام تر به پیش ببریم تا روزی که شاهد ظهور پربرکت حجت خدا بر روی زمین باشیم.

کد خبر: ۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha