پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، گفت: امروز با بحث سند انحرافی و خطرناک ۲۰۳۰ و اجرای بی‌سروصدای آن در برخی مناطق مواجه هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطف‌الله دژکام پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش استان که در سالن جلسات دفتر ولی‌فقیه در استان فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه  تفاهم‌نامه جدیدی که بین حوزه‌ و آموزش‌وپرورش در باب مسائل تربیتی و آموزشی منعقدشده است را بررسی کرده‌ام، اظهار داشت: اجرای این تفاهم‌نامه می‌تواند راهگشا و مفید باشد و این تفاهم‌نامه 5-6 سرفصل دارد و کار ویژه‌هایی تعریف‌شده است.

وی بابیان اینکه بر اساس سرفصل‌های تفاهم‌نامه می‌شود فعالیت‌های خوبی انجام داد و باید این سرفصل‌ها از طریق اداره کل آموزش‌وپرورش به مدیران مدارس ابلاغ شود تا آنان مسئول اجرای آن شوند، افزود: نباید این‌گونه شود که زحمت کار فقط به دوش یک ارگان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: این موضوع باید به سمتی پیش رود که در کانون‌های طلاب، خود برای این سرفصل‌های تعیین‌شده طراحی کارهای جدید انجام دهند و برای اجرای آن خلاقیت به خرج دهند، چراکه آنان بادانش آموزان کار می‌کنند و ذهنشان فعال‌تر است و این فعالیت‌ها لازم نیست دقیقاً در همین شکل خاص باشد بلکه سرفصل مشخص است و یک کار ویژه لازم دارد تا هدف اصلی را تحقق دهد.

وی با ادامه این مطلب که البته انجام این کار نیاز به طلبه‌هایی دارد که به لحاظ علمی سطوح لازم حوزوی را تمام کرده باشند، تصریح کرد: طلبه‌هایی که آماده انجام کار هستند باید در اجرا و عملیاتی کردن این تفاهم‌نامه نقش ایفا کنند.

امام‌جمعه شیراز بابیان اینکه هر حوزه‌ای برای خود باید فعالیت و نوآوری داشته باشد، ابراز کرد: برای این کمیته باید نقش فعال‌تر و مؤثرتری در نظر گرفت که بتواند در مسائل آموزشی و تربیتی نقش درستی ایفا کند و امروزه که با بحث سند انحرافی و خطرناک 2030 و اجرای بی‌سروصدای آن در برخی مناطق مواجه هستیم بتواند کاملاً مؤثر و راهگشا ایفای نقش کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha