پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار مسئولان طرح حافظان حریم حرم آستانه مقدّسه حضرت فاطمه معصومه

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بیان داشتند: اگر امر به معروف و نهی از منکر همگانی شود و همه مردم وقتی خلافی دیدند که امنیت و حیات جامعه را به خطر می‌اندازد اعتراض کنند، آن هم با بیان و رفتار مناسب، حتماً تأثیرگذار خواهد بود و ریشه خلاف و منکر خشکیده خواهد شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار مسئولان طرح حافظان حریم حرم آستانه مقدّسه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها که در بیت این مرجع تقلید برگزارشد،  با تقدیر و تشکّر از مسئولان این برنامه مهمّ، لزوم احیای این دو فریضه الهی را یادآور شده و گفتند: امر به معروف و نهی از منکر واجب کفایی است و هر کسی که این دو فریضه الهی را نادیده بگیرد، در پیشگاه پروردگار مسئول است. این طرح و اقدامی که شروع کردید و ان‌شاء الله موجب احیای این دو فریضه الهی شود، بسیار کار ارزشمند و بزرگی است.

ایشان در بخشی از بیانات خود، اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را از کارهای دیگر بالاتر دانسته و افزودند: حیات طیبه جامعه زمانی است که مردم امر به معروف و نهی از منکر را به معنای حقیقی‌اش اجرا کنند. اصلاً حفظ دین و ایمان و پاک‌بودن جامعه، به امر به معروف و نهی از منکر وابسته است و اگر این موضوع نادیده گرفته شود، فساد فراگیر می‌شود.

این مرجع تقلید در قسمت دیگری از توصیه‌های خود، با اشاره به جایگاه شهر مقدّس قم و حوزه مبارکه آن، گفتند: شهر قم باید در این زمینه پیش‌قدم و الگو برای دیگر شهرها باشد. اینجا حرم اهل بیت علیهم‌السلام است. نه تنها حرم مطهّر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها حرم است بلکه تمام قم، حرم اهل بیت علیهم‌السلام است؛ باید مراقب باشیم حرمت آن محفوظ بماند و طوری باشد کسانی که قصد هنجار شکنی دارند، نتوانند در قم، ابراز وجود  کنند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه با توجه به برخی ویژگی‌های آمرین به معروف و ناهیان از منکر، بیان داشتند: اگر امر به معروف و نهی از منکر همگانی شود و همه مردم وقتی خلافی دیدند که امنیت و حیات جامعه را به خطر می‌اندازد اعتراض کنند، آن هم با بیان و رفتار مناسب، حتماً تأثیرگذار خواهد بود و ریشه خلاف و منکر خشکیده خواهد شد.

معظّم له در پایان این دیدار، با تشکّر مجدد از دست‌اندرکاران این طرح، گفتند: کاش اینجانب هم در این کار بزرگی که دارید با شما همراه بودم. امیدوارم عنایات خاصه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف شامل حال همه شما باشد و بتوانید موجبات رضایت خاطر مبارک ایشان را فراهم آورید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha