پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فؤاد محبوب سراج، مدیر گروه فلسفه و معارف دانشگاه «پارامدینه» جاکارتا

حوزه/ فواد محبوب سراج با اشاره به شکوه همدلی و اخلاق اسلامی در سبک زندگی ایرانیان گفت: ایران کشوری با مردمانی مهربان و مهمان‌نواز است که فرهنگی غنی آن، برای گردشگران جذابیت زیادی دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، فؤاد محبوب سراج، مدیر گروه فلسفه و معارف دانشگاه «پارامدینه» جاکارتا که در همایش «ظرفیت‌های راهبردی آموزه‌های اسلامی در تحقق اسلام مسالمت‌آمیز» در دانشگاه تهران از سوی رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی شرکت کرده بود، ضمن حضور در سفارت کشورمان با مهرداد رخشنده، رایزن فرهنگی ایران دیدار کرد.

در این دیدار، نسبت به اهمیت و ضرورت چنین رویدادهایی در آشنایی بیشتر با واقعیت و آموزه‌های اسلام بحث و تبادل نظر شد.

محبوب سراج در سخنانی، با اشاره به آشنایی خود با جایگاه و آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: همیشه علاقه‌مند بودم به ایران سفر کنم و تمدن و فرهنگ این کشور اسلامی را از نزدیک مشاهده کنم و اکنون پس از بازگشت به اندونزی، فکر می‌کنم دنیای جدیدی از واقعیت‌های ایران برایم گشوده شده است و در همین زمان کوتاه، همدلی و اخلاق اسلامی را در سبک زندگی جامعه ایران حس کردم.

وی اظهار کرد: ایران کشوری با مردمانی مهربان و مهمان‌نواز، دیدنی‌های تاریخی و طبیعی و فرهنگی غنی آن، برای گردشگران جذابیت زیادی دارد.

این استاد دانشگاه همچنین با تأکید بر نهادیه کردن اخلاق اسلامی در بین نسل جوان، معرفی فرهنگ و هنر ایرانی ـ اسلامی به دانشجویان دانشگاه «پارامدینه» جاکارتا را ضروری دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha