سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر پرداختن بیشتر به فرهنگ مالیاتی در رسانه‌ها، افزود: فرهنگ‌سازی مالیاتی و تبیین فهم هدف پرداخت و اخذ مالیات از نیازهای ضروری جامعه ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار مدیرکل و مسئولان امور مالیاتی خراسان شمالی، خطاب به آنها، اظهار کرد: کاری کنید مردم درزمینهٔ مالیات حس پلیس درونی داشته باشند و احساس مسئولیت کنند تا خود برای پرداخت مالیات پیش‌گام شوند.

وی خاطرنشان کرد: کشور اسلامی باید خدمات خود را از محل دریافت مالیات‌ها ارائه کند، ازاین‌رو ضروری است این موضوع برای مردم فرهنگ‌سازی شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید فهم مردم را در بحث مالیات افزایش دهید و در این زمینه کار فرهنگی کنید تا هم فهم و هم تعهد مردم درزمینهٔ مالیات افزایش یابد.

وی ادامه داد: مالیات در همه دنیا اخذ می‌شود و در اسلام هم مالیات یک نوع دین جمعی است، یعنی اگر یک فرد مالیات ندهد بخشی از حقوق مردم به آن‌ها داده نمی‌شود که این مصداق حق‌الناس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر پرداختن بیشتر به فرهنگ مالیاتی در رسانه‌ها، افزود: فرهنگ‌سازی مالیاتی و تبیین فهم هدف پرداخت و اخذ مالیات از نیازهای ضروری جامعه ما است.

وی اضافه کرد: این موضوع باید در جامعه ما تبیین شود که مالیات به جیب شخص فعال در امور مالیاتی نمی‌رود، بلکه به جامعه بازمی‌گردد و فعالان مالیاتی تنها واسطه خیر هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: واقعیت این است که فرهنگ مالیات هنوز به‌درستی در جامعه ما جا نیفتاده است، ازاین‌رو پرداخت مالیات برای برخی افراد سخت و دشوار است، زیرا مالیات برای آن‌ها هضم نشده درنتیجه پرداخت آن را نوعی پول زور می‌داند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید سازمان امور مالیاتی در این زمینه بیشتر فعالیت کرده و تبلیغات میدانی و مردمی بیشتری انجام دهد. به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و فعالیت تبلیغی کنید که مردم درک کنند پرداخت مالیات یک نوع حق شهروندی بوده و در همه کشورها اجرا می‌شود تا با طیب خاطر اقدام به پرداخت آن کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خاتمه افزود: کار مالیاتی سخت و دشوار است، اما میوه آن شیرین و پرمنفعت بوده و برکات فراوانی را نصیب کشور و جامعه اسلامی می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha