پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
زلزله مسجد سلیمان

حوزه/ در پی زلزله ۵.۷ ریشتری مسجدسلیمان تاکنون یک کشته، ۴۶ مصدوم و ۱۶۵ خانه به‌صورت کلی و جزئی تخریب و یا آسیب دیده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، در پی وقوع زلزله‌ای ۵.۷ ریشتری در شهرستان مسجد سلیمان، آسیب‌هایی کلی و جزئی به شهروندان مسجد سلیمان وارد شده که طبق گزارش سرپرست مرکز اورژانس خوزستان، در اثر زلزله مسجدسلیمان تاکنون 46 نفر مصدوم شده و یک نفر نیز بر اثر ترس و اضطراب ناشی از زلزله، جان باخته است.

بر اساس این گزارش، زمین‌لرزه‌ به قدرت ۵.۷ ریشتر، در عمق ۱۷ کیلومتری زمین رخ داد که نزدیک‌ترین مکان‌ها به کانون زمین‌لرزه مسجدسلیمان با فاصله ۱۹ کیلومتری، قلعه خواجه با فاصله ۲۹ کیلومتری و ایذه با فاصله ۳۷ کیلومتری از مرکز زلزله بودند؛ به همین دلیل تعداد تلفات شهرستان ایذه به مراتب کمتر از مسجد سلیمان بود.

همچنین طبق گفته شهام سلیمانی، شهردار مسجدسلیمان، زیرساخت‌های شهری مسجدسلیمان تا کنون در اثر وقوع زلزله آسیب جدی ندیده‌اند اما آب و برق برخی مناطق قطع شده است.

وی در ادامه بیان کرد: البته ۵ دستگاه خودرو نیز در این زلزله، آسیب دیده‌اند.

از سوی دیگر جبار کریمی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مسجدسلیمان، از تخریب ۱۶۵ خانه در مسجدسلیمان خبرداد و گفت: یک‌صد خانه به‌صورت جزئی ترک برداشته‌اند اما متأسفانه مابقی خانه‌ها بین ۳۰ تا ۵۰ درصد تخریب شده‌اند.

 

اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام می‌گردد./

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha