شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اربعین

حوزه/ رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین، استفاده از همه ظرفیت‌های نظام برای ترویج و تبیین فرهنگ اربعین را مهم دانست و گفت: باید هویت مردمی اربعین حفظ شود و نگذاریم این مراسم را با سایر جشنواره‌ها مقایسه کنند؛ زیرا اربعین فراتر از این نگاه‌های بسته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی استان چهارمحال بختیاری با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین و حجت‌الاسلام محمدمهدی شریف تبار معاون امور استان‌های کمیته فرهنگی آموزشی اربعین  و همچنین مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی استان چهارمحال بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمدی در این جلسه اربعین را بزرگ‌ترین اجتماع پیروان اهل‌بیت علیهم‌السلام و مانور قدرت محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام برشمرد.

وی افزود: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی که اربعین را پدیده بزرگ فرهنگی و الهی می‌دانند، حفظ و صیانت از اربعین بسیار ضروری است، هر کس در هر عرصه رسالت خود را باید برای حفظ و صیانت از این پدیده فرهنگی انجام دهد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین، استفاده از همه ظرفیت‌های نظام برای ترویج و تبیین فرهنگ اربعین را مهم دانست و تأکید کرد: باید هویت مردمی اربعین حفظ شود و نگذاریم این مراسم را با سایر جشنواره‌ها مقایسه کنند؛ زیرا اربعین فراتر از این نگاه‌های بسته است.

وی یادآور شد: باید مردم توجیه شوند تا سفر خود را به اربعین با برنامه‌ریزی درست و دقیق انجام دهند. تشویق به سفر گروهی به‌خصوص برای بانوان بسیار شایسته است، اگر مردم در این مسائل مشارکت کنند، بسیاری از مشکلات قابل‌حل خواهد بود.

حجت‌الاسلام احمدی، خواستار استفاده درست از ظرفیت نخبگان علمی و فرهنگی به‌منظور انجام آموزش و توجیه عمومی زائران شد و ادامه داد: اربعین فرصتی برای یک تجربه معنوی آزاد برای بسیاری از مخاطبان به‌خصوص جوانان و نوجوانان است.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha