جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اهل بیت محور وحدت و ائتلاف قلوب در کشور هستند، به همین دلیل می‌بینیم وقتی پرچم نورانی و مقدس امام رضا (ع) وارد استان‌ها می‌شود غوغا به پا می‌کند و مردم عاشقانه به گرد این پرچم جمع می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی، امروز در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت خراسان شمالی، با اشاره به نقش محبت نسبت به اهل بیت در وحدت جامعه اسلامی، اظهار کرد: امام هادی (ع) در زیارت جامعه می‌فرماید: «بِأَبی أنتُم و اُمّی و نَفسی، بِمُوالاتِکُم عَلَّمَنَا اللّه ُمَعالِمَ دینِنا، وأصلَحَ ما کانَ فَسَدَ مِن دُنیانا و بِمُوالاتِکُم تَمَّتِ الکَلِمَةُ و عَظُمَتِ النِّعمَةُ وَ ائتَلَفَتِ الفُرقَةُ و بِمُوالاتِکُم تُقبَلُ الطّاعَةُ المُفتَرَضَةُ و لَکُمُ المَوَدَّةُ الواجِبَةُ».

وی ادامه داد: این امام همام در زیارت جامعه که بدان امامان را زیارت می‌کنند می‌فرماید: پدر و مادرم و جانم فدای شما، به واسطه ولایت و دوستی شماست که خداوند نشانه‌های دینمان را به ما آموخت و تباهی‌های دنیای ما را به سامان آورد و به واسطه ولایت و دوستی شماست که کلمه توحید کامل گشت و نعمت تمام شد و جدایی به اتحاد انجامید و به واسطه ولایت و دوستی شماست که طاعت و عبادات واجب پذیرفته می‌شود و آن دوستی و محبتی که واجب گشته است مخصوص شماست.

حجت‌الاسلام ارزانی اضافه کرد: خداوند ما را با سلیقه‌های متعدد آفریده است؛ اما امام هادی (ع) می‌فرماید به‌واسطه اهل‌بیت است که این فرقه‌ها تبدیل به ائتلاف می‌شود.

رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: به همین دلیل می‌بینیم وقتی پرچم نورانی و مقدس امام رضا (ع) وارد استان‌ها می‌شود غوغا به پا می‌کند و مردم عاشقانه به گرد این پرچم جمع می‌شوند.

حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به اینکه مردم ما اعتقادات عمیقی در این زمینه دارند، ادامه داد: از این عاشقان اهل‌بیت(ع) نه‌تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا داریم.

وی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان‌های مختلف کشور با حضور خادمان رضوی، اضافه کرد: شعار دهه کرامت امسال «خدمت کریمانه و مهربانی به رسم اهل‌بیت» است که باید برنامه‌های مختلف با توجه به این شعار برگزار شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: برنامه امسال این است که همان‌طور که شاد هستیم بقیه انسان‌ها را هم شاد کنیم.

وی با اشاره به آسیب‌دیدگی‌های منازل سیل‌زده‌ها، افزود: باید در این زمینه به‌صورت ویژه فعالیت کرده و در حوزه خدمت کریمانه به سیل‌زدگان با تمام قوت وارد شویم تا کارهای ارزشمندی صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha