جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آل هاشم

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در آیین اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم آذربایجان‌شرقی، گفت: وعده قرآن پیروزی حق بر باطل است که با تمسک به فرهنگ مقاومت و ایستادگی محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در آیین اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در ارتباط با قرآن به وظیفه خود عمل نکرده‌ایم، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت امام راحل و رهبر معظم انقلاب کارهای ارزشمندی انجام گرفته و قرآن از مهجوریت درآمد اما جامعه ما هنوز به وظیفه خود در قبال قرآن عمل نکرده است.

وی افزود: در رژیم طاغوت تلاش بر این بود تا قرآن را از زندگی مردم حذف کنند اما چون کتاب الهی مشعل اسلام و مشعل هدایت است مردم را زیر چتر خود گرفت تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نتایج مانوس شدن و اهمیت دادن به قرآن در جوامع ملموس است، خاطرنشان کرد: ارتباط ضعیف با قرآن عامل اصلی مشکلات جوامع اسلامی است. در این مقطع دشمنان از استکبار گرفته تا برخی جوامعی که نام اسلام را یدک می‌کشند، بینات قرآن را زیر پا می‌گذارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر اینکه مهمترین مرجع پیوند دهنده جهان اسلام و مسلمانان جهان فقط قرآن است، گفت: یکی از درس هایی که قرآن به ما می‌دهد مقاومت و ایستادگی در برابر توطئه های دشمنان است که میوه این راهبرد، راه روشنی برای رسیدن به اهداف اسلام است.

وی با بیان اینکه قرآن، معلم فرهنگ‌ مقاومت است، افزود: قرآن راه تفکر را برای بشریت باز کرده است و کتاب معرفت، حکمت و جهان بینی است.

امام جمعه تبریز عنوان داشت: با درس گرفتن از قرآن که اخلاق، شریعت، طریقت و  حکمت دارد و پایه تمامی آموزه‌ها هستند، می توان در برابر زیاده خواهی دشمنان مقاومت کرد و به پیروزی رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha