جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی اشرف عبدی

حوزه/ مدیر معارف قرآن و عترت آستان بانوی کرامت با بیان اینکه در مجموع با برگزاری ۹۹۷ دوره حضوری ۱۵ هزار و ۹۴۰ نفر آموزه‌های قرآن و حدیث را فراگرفته‌اند، گفت: آموزش قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) به دو صورت حضوری و غیرحضوری و در دو واحد برادران و خواهران دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اشرف عبدی امشب در همایش طوبی کرامت که در شبستان نجمه خاتون(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه حافظان قرآن کریم مایه فخر و مباهات جامعه اسلامی هستند، اظهار کرد: امروز در جامعه‌ای نفس می‌کشیم که پرچم‌دار آن ولایت فقیه است به همین علت ما از خوشبخت‌ترین انسان‌ها هستیم که در این دوران بر روی کره خاکی زندگی می‌کنند.‌‌

وی با بیان اینکه مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس بانوی کرامت فعالیت خود را از بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ آغاز کرده است، اضافه کرد: آموزش قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) به دو صورت حضوری و غیرحضوری و در دو واحد برادران و خواهران دنبال می‌شود.

مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) فعالیت‌های مرکز قرآن و حدیث را به بخش‌های علوم و فنون قرائت، حفظ قرآن و حدیث، معارف قرآن و حدیث و تربیت مربی تقسیم‌بندی کرد و گفت: از ابتدای تاسیس این مرکز تاکنون، در بخش قرائت هفت هزار و ۷۴ نفر، در بخش حفظ با برگزاری ۴۳۸ دوره چهار هزار و ۳۱۳ نفر، در بخش معارف قرآن و حدیث با برگزاری ۱۴۲ دوره چهار هزار و ۲۵ نفر و در بخش تربیت مربی نیز با برگزاری ۹ دوره ۱۲۸ نفر آموزش‌های مورد نیاز را سپری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع با برگزاری ۹۹۷ دوره حضوری ۱۵ هزار و ۹۴۰ نفر آموزه‌های قرآن و حدیث را فراگرفته‌اند، یادآور شد: در بخش آموزش حضوری برادران در رشته قرائت با برگزاری ۲۵ دوره سه هزار و ۲۴۰، در بخش حفظ ۱۸۲ هزار و ۳۷۲ نفر، در بخش معارف با برگزاری ۵۰ دوره هزار و ۴۱۵ نفر و در بخش تربیت مربی نیز با برگزاری دو دوره ۳۵ نفر با آموزه‌های مورد نظر آشنا شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  عبدی ادامه داد: واحد خواهران از ابتدای تاسیس خود تاکنون در بخش قرائت با برگزاری ۱۸۵ دوره سه هزار و ۹۷۱، در بخش حفظ با ۲۴۵ دوره دو هزار و ۸۷۶ نفر، در بخش معارف با برگزاری ۸۸ دوره دو هزار و ۲۲۵ نفر و در بخش تربیت مربی نیز با برگزاری هفت دوره ۹۳ نفر را با آموزه‌های قرآن و حدیث آشنا کرده است.

وی با اشاره به اینکه کارگروه علمی و آموزشی مرکز قرآن و حدیث فعالیت‌های خود را در بخش‌های فنون قرائت، صحت قرائت، تجوید سطح یک و دو و صوت و لحن دنبال کرده است، عنوان کرد: بانوان ۵۵ درصد و برادران ۴۵ درصد آموزش‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  عبدی با بیان اینکه حفظ قرآن و حدیث به دو روش برنامه‌محور و استادمحور دنبال می‌شود، عنوان کرد: در بخش برنامه‌محور حفظ قرآن در طرح‌های دو، چهار، و ۶ ساله و در بخش حفظ استادمحور حفظ قرآن در طرح‌های آزاد و تثبیت دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: گروه تربیت مربی نیز فعالیت‌های خود را با چهار رشته روخوانی و روان‌خوانی، تجوید سطح یک و دو، حفظ ترتیبی و موضوعی، ترجمه و مفاهیم دنبال کرده است.

مدیر معارف قرآن و عترت حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های فعال مرکز قرآن و حدیث، آموزش غیرحضوری است که در این بخش برای افرادی که امکان حضور ندارند بدون توجه به محدودیت سنی افراد با ارائه کمک‌های آموزشی انتقال معارف قرآنی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس علاوه بر آموزش فراگیران در سایر عرصه‌ها نیز فعالیت‌های مختلفی از جمله نشست‌های تخصصی را دنبال کرده است؛ آزمون‌های قرائت حفظ و مفاهیم، همایش وارثان انبیا و تقدیر از ۱۲۰ نفر از اساتید مرکز که در چند ماه گذشته انجام شده بخشی از این فعالیت‌هاست.

 

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha