شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کارمندان مسلمان

حوزه/ همایش «تنوع در استخدام» که در یک شرکت حقوقی در نیوزیلند برگزار گردید، از کارفرمایان و رؤسای شرکت ها خواست، کارمندان مسلمان و پناهنده بیشتری را استخدام کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از NZ Herald، یک شرکت حقوقی در نیوزیلند میزبان نشست «تنوع در استخدام» اخیرا کارفرمایان و رؤسای شرکت ها و ادارات در این کشور را به استخدام تعداد بیشتری از کارمندان مسلمان و همچنین پناهندگان و مهاجران تشویق کرد.

شرکت حقوقی راسل مک ویگ با همکاری سازمان «پناهندگان، بازماندگان در نیوزیلند» این همایش را برگزار کرد.

ریچل هوپکینز مدیر اجرای نشست گفت: یک دلیل اصلی برای این گردهمایی افزایش تماس ها از مردم در سازمان هایی بود که می گفتند از وضعیت راضی نیستند و تصور می کنند که کار درست را انجام نمی دهند و احساس می کنند که دارند به احساسات یک نفر آسیب می زنند.

وی در ادامه افزود: اینکه مسئله آنقدر برایشان مهم بوده که با ما تماس گرفته و درخواست کمک کرده اند نشان می دهد که به درک واقعیت ها درباره کارمندان شان اهمیت می دهند و بهترین راه را به آن ها نشان دهیم.

فهیمه سعید که در سال 2001 همراه با همسرش از کابل به نیوزیلند آمده، درباره بحران های هویتی که هنگام ورود به کشور جدید با آن ها روبرو شده سخن گفته و افزود: خوشبختانه کسانی بودند که مرا هدایت کنند و راه درست را به من نشان دهند. من نیز هویتم را با کمک کردن به دیگر پناهندگان و پیرویی از باورهای اسلامی بازیابی کردم. درست این است وقتی با مردمی با فرهنگ های مختلف روبرو هستید، با آن ها همانطوری رفتار کنید که دلتان می خواهد با شما رفتار شود و اگر هم مطمئن نیستید که چه کاری درست است ، کافی است از آن ها بپرسید.

 

لازم به ذکر است براساس آخرین آمارهای در سال 2013، کشور نیوزیلند 46 هزار و 149 مسلمان دارد که این رقم نسبت به 36 هزار و 72 نفر در سال 2006، افزایش 28 درصدی داشته است. اکثریت مسلمانان نیوزیلند را اهل تسنن تشکیل می دهند اما شمار زیادی از شیعیان نیز در این کشور سکونت دارند که بیشتر آنان در شهر اوکلند، بزرگترین شهر نیوزیلند ساکن شده اند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha