سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
همایش همبستگی مسلمانان با مسیحیان فرانسه برگزار شد

حوزه/ جمعی از مسلمانان پاریس برای نشان دادن حمایت خود از مسیحیان کاتولیک در رابطه با آتش سوزی کلیسای نوتردام، نشستی میان ادیانی برگزار کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مسلمانان فرانسه با شرکت در یک گردهمایی میان ادیانی، حمایت شان را از مسیحیان کاتولیک در رابطه با خسارات وارد شده به کلیسای نوتردام در پاریس ابراز کردند.

در این مراسم دعا و نشست مذهبی برگزار شده و همچنین بخش هایی از انجیل و سوره هایی از قرآن مجید درباره «اجتماعات انسانی» قرآئت گردید. در پایان دو کبوتر به نشانه همبستگی مسلمانان و مسیحیان آزاد شدند.

گردهمایی به درخواست مسلمانانی که می خواستند حمایت شان را از هموطنان مسیحی نشان دهند توسط جنبش مسیحیان افسسیا به عنوان بخشی از گروه میان ادیانی «با هم همراه با مریم مقدس» تشکیل شد.

زهرا محمدعلی از مسلمانان شرکت کننده در این همایش گفت: ما برای اتحاد میان مسلمانان و مسیحیان آمده ایم. ما صلح در فرانسه را می خواهیم.

ملیکا دختر زهرا گفت: من از دیدن تصاویر آتش سوزی در کلیسا بسیار ناراحت شدم. کلیسای نوتردام یک نماد دینی محسوب می شود. مانند برج ایفل با این تفاوت که بسیار مهمتر است.

گفتنی است آتش سوزی گسترده در 15 آوریل در کلیسای نوتردام در پاریس، سبب آسیب به بخش وسیعی از این کلیسای باستانی با قدمت 850 ساله گردید. نزدیک به 400 آتش نشان برای اطفای حریق به محل آتش سوزی اعزام شدند که به دلیل وقوع آتش سوزی در ساعت اوج ترافیک با تاخیر به صحنه رسیدند. تنها دو روز پس از آتش سوزی بیش از 750 میلیون یورو برای بازسازی کلیسای نوتردام واریز شد. شورای ایمان مسلمان فرانسوی یکی از نهادهایی بود که کمک مالی برای مرمت کلیسا واریز کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha