شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ضمن حمایت از برگزاری اجتماع عظیم دختران انقلاب در ورزشگاه شهید شیرودی گفت: دست‌های پیدا و پنهانی به‌صورت آشکار در برابر فرهنگ اسلام و انقلاب ایستادگی و قدرت‌نمایی می‌کنند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری  «حوزه»، با اشاره  به اهمیت برگزاری مراسم‌هایی که در آن بر ضرورت عفاف و حجاب در جامعه تأکید می‌شود، اظهار داشت: اسلام و انقلاب اسلامی دارای رسالت فرهنگی عظیمی است و اگر بخواهیم بخش مهم رسالت انقلابی‌مان را مطرح کنیم باید بگوییم آن بخش فرهنگی انقلاب است.

وی ادامه داد: اگر فرهنگ سامان پیدا کند در پرتو فرهنگ جامعه، می‌توان مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را با جهت‌گیری فرهنگی سالم ساماندهی کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: هدف اصلی و اساسی در پیدایش و پیروزی انقلاب بخش فرهنگی بود نه به این معنا که به مسائل اقتصادی بی‌تفاوت بودیم بلکه نگاه مردم یک نگاه دینی بود و از منظر دینی مسائل را مطرح می‌کردیم.

وی شرایط کنونی جامعه را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: مدتی است که در فضای جامعه دست‌های پیدا و پنهانی وجود دارد که احساس می‌شود به‌صورت آشکار در برابر فرهنگ اسلام و انقلاب بنای بر ایستادگی و قدرت‌نمایی دارند.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: در این‌گونه موارد اگر میدان به حریف سپرده شود حریف مرزی را نمی‌شناسد و تا رسیدن به هدف نهایی خودش که تبدیل تمامی ارزش‌ها به ضد ارزش و ضد ارزش‌ها به ارزش است، پیش خواهند رفت.

وی بابیان این‌که در چنین شرایطی رسالت جامعه انقلابی و دینی این است که وارد میدان شوند، تصریح کرد: یکی از کارهای مهم نیروهای ارزشی و انقلابی روشنگری و تبیین مسائل و مبانی دینی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: در زمینهٔ تبیین مباحث فرهنگی  باید شناخت کافی از نیازهای مخاطب داشته باشیم اما نباید از اصول انقلاب کوتاه بیاییم به‌طوری‌که لحن و منطق ما باید بر اساس شناخت جامعه و نیازهای پیرامون آن باشد و در این زمینه باید از ادبیاتی استفاده شود که مخاطب آن را به‌خوبی بفهمد.

وی برگزاری اجتماع عظیم دختران انقلاب در ورزشگاه شهید شیرودی را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: همایش‌هایی ازاین‌دست که هم می‌تواند جلوه‌ای از حرکت فرهنگی تلقی شود و همراه با تبیین و روشنگری باشد در شرایط کنونی لازم و ضروری است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: باید از این فرصت استفاده کنیم و در حقیقت آن چیزی را که دین در زمینه‌  عفاف و حجاب بیان کرده بابیانی مستدل و منطقی برای افکار عمومی روشن کنیم.

وی ادامه داد: گاهی ممکن است که طرف مقابل اقدامی انجام دهد و یا افرادی که در جریان انقلاب هستند هیجانی اقدام کنند که این نوع رفتارها نمی‌تواند ما را به اهداف خودمان نزدیک کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر طرف‌های مقابل هم اقدامی تحریک‌آمیز انجام می‌دهند باید لحن و کلام بر اساس استدلال منطق دین باشد و کمتر کسی در برابر منطق و استدلال درست، مقاومت می‌کند و همگان حرف درست و منطقی را قبول می‌کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha