شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه بیرجند

حوزه/ امام جمعه بیرجند گفت: عزت مسلمانان در مراسم معنوی حج است، اما امروز متاسفانه کسانی حج را در عربستان مدیریت می کنند که خود نوکر آمریکا و صهیونیست ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با کارگزاران حج 98 خراسان جنوبی با بیان اینکه حج از واجبات است که در روایات تاکیدات زیادی بر آن شده است، گفت: حج تنها یک عمل فیزیکی نیست بلکه باید برای مسلمانان دارای یک پیام باشد.

وی گفت: مشکلاتی که بین جوامع اسلامی وجود دارد، متاثر از ضعف و انفعال خود مسلمین است و گرنه چنانچه مسلمین متحد باشند، کفار توان مقابله با آنها را ندارند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه چنانچه مسلمانان قوی باشند، دشمن هیچ کاری از دستش بر نمی آید، افزود: رگ حیات دشمنان که همان نفت است، امروز در اختیار کشورهای مسلمان است که چنانچه با هم متحد باشند، دشمن فلج خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه مسلمانان باید نسبت به احکام قرآن و دین اسلام حساس باشند، گفت: مگر کشتار مسلمانان در ماههای حرام، حرام نیست؟ چرا مسلمانان در مراسم حج نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند؟

وی گفت: مسلمانان باید در مقابل عده ای سرکش که به قانون و احکام قران عمل نمی کنند، بایستند، تا احکام الهی را بپذیرند، اما امروز در مراسم حج به این موضوع توجهی نمی شود.

امام جمعه بیرجند افزود: مراسم حج فرصت خوبی است تا نسبت به ظلم هایی که استکبار جهانی نسبت به مسلمین دارد، چاره اندیشی شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه چنانچه فردی صدای انسان مظلومی را بشنود اما به یاری او نرسد، مسلمان نیست، افزود: حج ظرفیت خوبی برای حمایت از مظلومان جهان است.

وی با بیان اینکه تبعیت از دشمنان اسلام، شرک است، افزود: عزت مسلمانان در مراسم معنوی حج است، اما امروز متاسفانه کسانی حج را در عربستان مدیریت می کنند که خود نوکر آمریکا و صهیونیست ها هستند.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عزت مسلمین را در مناسک حج دانست وگفت: حج در صورتی به مسلمین عزت می دهد که حج ابراهیمی و توحیدی باشد و نه حج آمریکاپرستی، که برای تحقق این مهم باید مسلمانان از خواب غفلت بیدار شوند.

 

انتهای پیام/ ش

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha