پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش «مسلمانان عراق، حج و حرمین شریفین»

حوزه/ همایش «مسلمانان عراق، حج و حرمین شریفین» با سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت از سوی پژوهشکده حج و زیارت در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، همایش علمی تخصصی «مسلمانان عراق، حج و حرمین شریفین»، با هدف شناخت هرچه بیشتر ظرفیت‌های عظیم حج در ابعاد گوناگون بین‌المللی آن از سوی پژوهشکده حج و زیارت برگزار می‌شود.

 بر اساس این گزارش، اهمیت حج‌گزاری و مسائل مرتبط با حرمین شریفین سبب شد تا پژوهشکده حج و زیارت در راستای رسالت خود، به حج‌گزاری برخی کشورهایی که به طریقی در امر حج‌گزاری، پیوندی عمیق بافرهنگ ایران اسلامی داشته‌اند، اهتمام ورزد؛ از این ‌رو با توجه به محورهای ارائه‌شده در فراخوان این نشست، تعاملات و پیوندهای فکری دو تمدن بزرگ ایران و عراق درباره حج و حرمین شریفین را موردتوجه قرار گرفت و از این طریق محملی برای هم‌اندیشی در این حوزه، برای اندیشمندان فرزانه، ایجاد شد. بی‌تردید برگزاری چنین مراسمی به ایجاد فرصت‌های مشترک و نزدیکی دو تمدن بزرگ و کهن ایران و عراق، کمک می‌کند.

این نشست آغازی برای بازنمایی و ارائه بخشی اندک از میراث بزرگ تمدن ایران و عراق در حوزه حج و زیارت و گستراندن بستر مباحث و ایجاد زمینه بحث‌های تخصصی‌تر در همایش‌ها و نشست‌های بعدی است.

این همایش علمی روز پنجشنبه 20 تیرماه از ساعت 8:30 صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالفقارعلی، محمدرضا کاشف الغطا استاد حوزه علمیه و دانشگاه عراق، علی‌اکبر ضیائی رئیس پژوهشکده حج و زیارت و حجت‌الاسلام غلامرضا رضایی معاون پژوهشی پژوهشکده حج و زیارت در قم برگزار می‌شود.

همچنین حجج‌الاسلام حافظ نجفی، محمدسعید نجاتی و آقایان احمد خامه یار و سید محمود سامانی در این همایش علمی مقالات علمی خود را ارائه خواهند کرد.

گفتنی است، این همایش در محل ساختمان حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت به نشانی قم، 75 متری عمار یاسر، خیابان شهید قدوسی، روبروی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha