سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد

حجت الاسلام روحانی‌ نژاد گفت: توجه به موقوفات حوزه های علمیه یکی از موضوعات مهم است که باید مد نظر عزیزان دست اندرکار باشد تا با رونق حوزه ها بتوانیم عالمان وارسته‌ و شخصیت‌های بی‌نظیری را تربیت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام حسین روحانی‌ نژاد، مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور،  ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان را دارای سابقه انقلابی عنوان کرد و گفت: تفریظ رهبر معظم انقلاب بر خاطرات چند شهید همدان تاکیدی بر این موضوع است که همدان نقش مهمی در حوزه مقاومت و ایثار ایفا کرده است.

مسؤول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این که سازمان اوقاف یک سازمان مردمی است خاطر نشان رکد: سازمان اوقاف با وجود مردم و همراهی مردم زنده است و اگر مردم را از این سازمان جدا کنیم سازمان اوقاف معنایی نخواهد داشت.

وی افزود: مردم خیری که بخشی از اموال خود را به صورت خیرخواهانه وقف می‌کنند باید بدانند که این کار نیک تا همیشه زنده است و این که در روز قیامت تنها چیزی که انسان را همراهی می کند تنها اعمال اوست که او را یاری خواهد کرد.

حجت الاسلام روحانی‌ نژاد  با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ قف در جامعه یادآور شد: همه افرادی که در این زمینه توانایی دارند باید به میدان بیایند و مسیر مشارکت مردم را هموار کنند چرا که اگر این اموال را به حوزه وقف هدایت کنیم آثار  بسیاری را در آخرت برای همه ما خواهد داشت.

وی اموال وقفی را صدقه جاریه دانست و اظهار داشت: اموال اگر به صورت درست هدایت شوند مردم بتوانند از آن بهره‌مند ببرند، حتی اگر میلیون‌ها سال این کار طول بکشد، فرد حتی اگر در این دنیا هم نباشد برکات آن شاملش خواهد شد.

مسؤول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به استفاده دقیق و با برنامه ریزی از وقف اشاره کرد و گفت: اگر از وقف های صورت گرفته بتوانیم در زمینه های حوزه های علمیه، رسیدگی به ایتام و زنان بی‌سرپرست و خانواده‌های نیازمند در جهت تولید، قدم برداریم کمک بزرگی در کاهش بیکاری و مشکلات اقتصادی کشور می باشد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از تکنولوژی در موقوفات یادآور شد: با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در قسمت های مختلف به طور مثال از جمله کشاورزی می‌توان از یک هکتار به جای برداشت دو تن محصول 10 تن برداشت کنیم.

حجت الاسلام روحانی‌ نژاد  تصریح کرد: سازمان اوقاف با ایجاد بستری حامی شرکت های دانش بنیان می باشد و لذا شرکت‌های دانش‌ بنیانی که دارای ایده‌های جدیدی می باشند توانایی تبدیل به محصول در آن وجود دارد می توانند با همکاری اداره اوقاف با راه اندازی پروژه های مختلف در صدد حل مشکلات مردم عزیز باشیم.

وی با بیان این که باید در حوزه وقف به حوزه‌های علمیه نیز توجه شود اظهار داشت:‌ توجه به موقوفات حوزه های علمیه یکی از موضوعات مهم است که باید مد نظر عزیزان دست اندرکار باشد تا با رونق حوزه ها بتوانیم عالمان وارسته‌ و شخصیت‌های بی‌نظیری را تربیت کنیم.

مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تقدیر از عملکرد سازمان اوقاف همدان یادآور شد:‌ اداره اوقاف امروز نیازمند مدیری جهادی و پای کار است که در مسیر خدمت خسته نشوند.

وی ادامه داد: حجت الاسلام کاروند دارای روحیه ای این چنینی بود که حتی تا روز گذشته نیز در حال فعالیت بود و توانست زمین باک ملی را به بقعه متبرک شاهزاده حسین برگرداند و به خاطر همین فعالیت ها و سخت کوشی های ایشان حتما در استان های دیگر به عنوان مدیر کل از ایشان استفاده خواهیم کرد.

حجت الاسلام روحانی‌ نژاد در پایان خاطر نشان کرد: حجت‌الاسلام زین‌العابدینی مدیرکل جدید اداره اوقاف همدان نیز دارای سابقه مدیریتی هم در استان و هم در کشور است و امیدواریم در جایگاه جدید خود از ظرفیت ایشان بهره مند شویم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha