پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام لیمویی

حوزه/ مدیر مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن امام سجاد(ع) از ثبت نام بیش از ۲۰۰ داوطلب حفظ قرآن کریم (خواهران) در مدارس حفظ روزانه بیت الاحزان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»  حجت‎الاسلام لیموئی، امروز 18 تیرماه در همایش «شباب القرآن» در مجتمع فرهنگی مریم در قم با ذکر این مطلب که از دو سال پیش مرکز قرآنی شبانه روزی امام سجاد(ع) در امامزاده جمال قم فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: این برنامه با همکاری اوقاف آغاز شده است.

وی افزود: با همکاری موسسه بیت‎الاحزان این طرح به شکلی پیگیری شد که بتواند کیفیت و کمیت حضور داوطلبان حفظ را افزایش یابد.

مدیر مدرسه شبانه روزی امام سجاد(ع) بیان کرد: در قم 104 موسسه قرآنی وجود دارد ولی خوشبختانه موسسه قرآنی بیت‎الاحزان بهترین خروجی را داشته است و به همین دلیل باید راه و روش فعالیت‎های مرکز به خوبی در دسترس علاقه مندان به این حوزه قرار گیرد.

وی گفت: پس از مدرسه شبانه‏‎روزی شاه جمال امسال به همت آموزش و پرورش منطقه یک و دارالقرآن امام علی(ع) مراکز روزانه را نیز در قم دایر کردیم که یکی از آنها در منطقه پردیسان قم و دیگری در شهر قائم دایر شده است.

حجت‎الاسلام لیمویی بیان کرد: امسال 120 نفر متقاضی شرکت در مرکز حفظ شبانه روزی بودند که در این میان 80 نفر در دوره آ»وزشی ثبت نام کردند که اگر این تعداد به مرحله اصل برسد سال آینده 80 نفر به جمعیت حافظان قم افزوده می‎شود.

وی گفت: 200 نفر نیز در مراکز روزانه ثبت نام کرده اند که اغلب آنها در بخش خواهران فعال شده اند که امیدواریم حداکثر طی دو سال قرآن کریم را حفظ کنند.

حجت‎الاسلام لیمویی یادآورشد: موسسه قرآنی بیت الاحزان دارای 12مرکز در استان قم است که سالانه بیش از 400 حافظ قرآن تربیت می‎کند.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha