شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی:

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: خواهش بنده از مسئولان و مدیران اوقاف این است که حامی موقوفات حوزوی باشند و پیگیر موقوفاتی که در گذشته در زمینه حوزه ها انجام شده باشند و ان ها را احیا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان، ظهر امروز در آیین تودیع و معرافه مدیر کل اوقاف همدان با تشکر از فعالیت های حجت الاسلام کاروند مدیر کل سابق اوقاف، گفت: به حق در مدت ۴ ساله گذشته زحمت های خوبی در بحث اوقاف در همدان اتفاق افتاده است و امیدواریم حجت الاسلام کاروند در مسئولیت های آینده خود نیز توفیق خدمت در این عرصه را داشته باشند.

وی تاکید کرد:‌ استان همدان در موضوع وقف از استان های غنی محسوب می شود و چه در روستا ها و چه در شهرهای همدان موقوفات بسیار خوبی وجود دارد و این سختی مدیریت همه آنها را بیشتر می کند، البته نباید از وظیفه اوقاف در تبلیغ و دعوت مردم به این نیت حسنه نیز غافل شویم که سختی هایی خاص خود را دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به این که در بحث موقوفات نیت های واقف بسیاری را داریم، یادآور شد:‌ با وجود فراوانی نیت های واقف آنچه که روشن است لزوم استفاده از موقوفه در خود منطقه و در استان می باشد.

وی افزود: حتی اگر در خود وقف هم این موضوع ذکر نشده باشد قدر متیقن این است که خود استان برای استفاده دارای اولویت است و آن را می توان از ذهنیت واقف نیز  استخراج کرد.

امام جمعه همدان با بیان این که امروز فرصتی است که از حوزه های علمیه نیز دفاع کنیم تاکید کرد: خواهش بنده از مسئولان و مدیران اوقاف این است که حامی موقوفات حوزوی باشند و پیگیر موقوفاتی که در گذشته در زمینه حوزه ها انجام شده باشند و آن ها را احیا کنند.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای حجت الاسلام زین العابدینی یادآور شد: امیدواریم با حضور مدیر کل جدید اداره اوقاف که از نیروهای جوان هم هستند پویایی بیشتری را در زمنیه وقف شاهد باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha