پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سند الگوی پیشرفت

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس پایه و اساس حقیقتی که در رسالت الهی معنا می‌شود را هدایت بینشی و گرایشی امت اسلام دانست و گفت: تبیین این حقیقت، وظیفه ذاتی حوزه علمیه است و این حوزه علمیه است که از سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها اولی‌تر به این حقیقت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد عابدی عصر امروز در جلسه هم‌افزایی و ایجاد زمینه مشارکت اساتید حوزه علمیه فارس در کارگروه‌های سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، که در سالن جلسات  مدیریت حوزه استان برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: برگزاری این جلسه در راستای رسالتی است که بر دوش حوزه گذاشته‌شده است.

وی بابیان اینکه پایه و اساس حقیقتی که در رسالت الهی معنا می‌شود، هدایت بینشی و گرایشی امت اسلام است، افزود: تبیین این حقیقت، وظیفه ذاتی حوزه علمیه است و این حوزه علمیه است که از سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها اولی‌تر به این حقیقت است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس تصریح کرد: هم در بیانیه گام دوم انقلاب و هم در مجالس مختلف آن حساسیت و اهتمامی که مقام معظم رهبری نسبت به نقش علم و معنویت بیان داشتند، پرچم‌دار بودن مدارس علمیه در این راه است.

وی با تأکید بر اینکه امروز اگر در انجام فعالیت‌های فرهنگی و این‌چنینی جهاد نکنیم و کار را پیش نبریم، دیگرانی هستند که برای ما تعیین تکلیف خواهند کرد، عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که قابل‌بررسی است سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با چشم‌انداز 50 ساله است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدی، اجرای امر مقام معظم رهبری را به هر شکل واجب دانست و بیان داشت: ایشان از دانشگاه‌ها و حوزه‌ها درخواست کردند که باید این سند را عمیقانه مطالعه کنند، لذا این سند نیاز به تفکر عمیقانه دارد، چراکه سرنوشت 50 ساله کشور به همین سند وابسته است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس ادامه داد: اساتید دانشگاه‌های استان فارس باهمت بسیج اساتید دانشگاه شیراز به این کار ورود پیداکرده‌اند و نقش‌آفرینی خود را انجام می‌دهند و نسبت به مسائل انقلاب دغدغه‌اند هستند، حوزه علمیه فارس نیز باید تلاش شایسته و بایسته را انجام دهد.

وی تشکیل کارگروه‌ها را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: طلاب و اساتیدی که صاحب اندیشه و قلم هستند باید دریکی از کارگروه‌ها فعّال باشند؛ حضور در کارگروه‌ها باید بامطالعه و به‌صورت دقیق باشد و اینکه مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند این سند باید عمیق مطالعه شود به همین دلیل بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha