جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید آیت الله موسوی جزایری از رسانه رسمی حوزه

حوزه/ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ورود خبرگزاری و نشریه افق حوزه به برخی دغدغه های اجتماعی همچون اقتصاد و بانکداری اسلامی را مورد تقدیر دانست و گفت: مداومت بر رسیدگی به مسائل اقتصادی ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، رئیس حوزه علمیه اهواز و عضو مجلس خبرگان رهبری در حاشیه بازدید از رسانه رسمی حوزه های علمیه که بعد از ظهر امروز سه شنبه 18 تیرماه 1398 صورت پذیرفت، ورود خبرگزاری حوزه و نشریه افق حوزه به برخی دغدغه های اجتماعی همچون اقتصاد و بانکداری را مورد تقدیر قرار داد و گفت: مسائل اقتصادی از ستون ها و موضوعات ضروری جامعه است و بنده نسبت به این مسأله بسیار نگرانم چون معیشت مردم درگیر با مسائل اقتصادی است.

ضرورت مداومت بر رسیدگی به مسائل اقتصادی

وی تأکید کرد: مداومت بر رسیدگی به مسائل اقتصادی باید ادامه پیدا کند و جا دارد فعالیت ها در این زمینه گسترده تر و کاربردی تر شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جا دارد رسانه های تخصصی همچون خبرگزاری حوزه در کنار توجه به خواص جامعه، به توده مردم نیز اهتمام داشته باشند و مطالب و محتواهایی را برای این قشر جامعه نیز فراهم کنند، افزود: طبقه عوام جامعه بیشتر تحت تأثیر دشمن هستند و برای این که از اخبار جامعه مطلع شوند، به فضای مجازی مراجعه و به آن اعتماد می کنند و با توجه به قدرت پایین تحلیل، هر خبری را منتشر می کنند که این آسیب زا است.

وی فضای مجازی را بدون کنترل و نظارت عنوان کرد و بیان داشت: امروز دشمنانی همچون انگلیس، آمریکا و اسرائیل طبق سیاست های خود اخبار کذب و بی پایه و اساسی را تهیه و در فضای مجازی به خورد افراد و به ویژه جوانان می دهند که این امر موجب ملتهب شدن فضای جامعه می شود.

 

فضای مجازی برخی افراد تحصیل کرده جامعه را نیز تحت تأثیر قرار داده و گمراه می کند

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر بسته شدن تنگه هرمز از سوی آمریکا و همین طور اعلام جنگ بین ایران و آمریکا در آینده نزدیک، ادامه داد: این خبر دروغ، متأسفانه مورد قبول برخی افراد قرار گرفته بود و یک فرد باسواد که خود نیز به این خبر اعتماد کرده بود برای بنده نقل کرد و با پیگیری هایی که از مسئولان داشتیم، فهمیدیم که این مطلب از اساس دروغ است و این نشان می دهد فضای مجازی حتی برخی افراد تحصیل کرده جامعه را تحت تأثیر قرار داده و گمراه می کند.

وی خاطرنشان کرد: خواهش من از خبرگزاری حوزه این است که اهمیت ویژه ای به بحث فضای مجازی داشته باشد و برای این فضا تولید محتوا کند تا مخاطبان فریب فضای مجازی و برخی اخبار کذب این فضا را نخورند.

 

جزئیات کناره گیری از امامت جمعه

رئیس حوزه علمیه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود به کناره گیری خود از سمت نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه اهواز اشاره کرد و افزود: با توجه به عارضه سختی که برای بنده پیش آمد و درمان پذیر نبود به این صورت که امکان ایستادن طولانی را نداشتم، از رهبر معظم انقلاب درخواست کناره گیری کردم که مورد موافقت قرار گرفت، ولی به دلیل مشکلات خاص خوزستان و نگرانی هایی که وجود داشت، بین ماندن در خوزستان و آمدن به قم مردد بودم که این نگرانی به رهبر انقلاب رسید و در دیداری که خبرگان با رهبری داشتند، به ایشان عرض کردم از خدا خواسته ام تا عمر دارم از شما جدا نشوم که ایشان هم فرمودند ان شاءالله از خوزستان هم جدا نشوید.

وی بیان داشت: ایشان هم به بنده لطف فرموده و ریاست حوزه های علمیه خوزستان را به اینجانب محول فرمودند تا در کنار حوزه بتوانیم در استان نیز حضور داشته و به مشکلات اجتماعی و فرهنگی مردم رسیدگی کنیم.

 

حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در استان خوزستان مایه خرسندی است

آیت الله موسوی جزایری همچنین معرفی حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد به عنوان نمایندگی ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز را مایه خرسندی دانست و گفت: ایشان فردی متدین، زحمتکش، فعال و خدوم و مورد تأیید هستند و از حضور ایشان بسیار خوشحالیم.

وی به برنامه های در دست اجرا در حوزه علمیه اهواز اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از دوستان که از لحاظ علمی قوی بودند را وارد حوزه کرده این تا ما را در امور آموزشی و پژوهشی یاری کنند و بتوانیم به پیشرفت خوبی برسیم.

آیت الله اعرافی را شخصی شایسته، اهل منطق، با تقوا و همراه می دانیم

عضو مجلس خبرگان رهبری رسیدگی به پیشنهادات و انتظارات، راه اندازی سطح 4 با تمام جوانب و برگزاری امتحانات شفاهی در استان در سطوح مختلف را برخی دیگر از برنامه های اجرایی برشمرد و ادامه داد: در بخش مدیریتی هم تابع مرکز مدیریت قم هستیم و آیت الله اعرافی را شخصی شایسته، اهل منطق، با تقوا و همراه می دانیم و امیدواریم که  با هماهنگی و همکاری قم بتوانیم جایگاه حوزه های علمیه خوزستان را از لحاظ علمی، آموزشی و پژوهشی بیش از پیش ارتقاء ببخشیم.

وی در پایان با بیان این که هدف بنده از حضور در خبرگزاری حوزه تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های خوب رسانه ای این خبرگزاری و نشریه افق حوزه بود، افزود: انصافا کارهای خوبی از سوی این رسانه دینی صورت گرفته و ضمن آرزوی توفیق برای این رسانه و فعالان این عرصه، همکاری حوزه های علمیه خوزستان و همین طور خود خوزستان را با این رسانه در راستای همکاری های گسترده اعلام می کنیم و حاضریم در بخش بین الملل هم همکاری هایی داشته باشیم.

 

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله حسنی IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    0 1
    باسلام،ایشان رئیس حوزه های علمیه خوزستان هستند نه اهواز همانطوری که رئیس دفتر آقا هم هنگام تودیع ایشان به این مطلب اشاره کردند.
  • غلامعلی رجاییان IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    0 0
    البته طبق حکم حضرت اقا رییس حوزه علمیه اهواز هستند.