شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سردار بهمن کارگر، رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر

حوزه/ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با اشاره به افتتاح ۱۰ موزه دفاع مقدس در سطح کشور تا پایان سال جاری گفت: «گاندو» سریالی در تراز نظام اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سردار بهمن کارگر، عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در شهرستان سمنان، به میزبانی پارک موزه دفاع مقدس این شهرستان، با بیان اینکه سال گذشته هفت میلیون نفر زائر راهیان نور از مناطق عملیاتی کشور بازدید کردند، اظهار داشت: این زائران از مناطق عملیاتی جنوب شرق، جنوب و غرب بازدید کرده‌اند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: راهیان نور فقط متعلق به زمان ایام اوج که ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه نیست بلکه در تمام طول سال این مراسم انجام می‌شود که هم اکنون نیز راهیان نور در غرب برقرار است و بیش از ۷۰ درصد از این هفت میلیون زائر راهیان نور، جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ سال هستند که کار بسیار ارزشمندی است.

وی افزود: در حوزه بنیاد حفظ آثار با توجه به مأموریتی که به استان‌ها داده بودیم، یک‌هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسیده که امیدواریم این میزان در سال جاری به یک‌هزار و ۵۰۰ عنوان برسد البته این کتاب‌ها در سه سطح الف، ملی، ب در سطح منطقه‌ای و ج در سطح استانی هستند که امیدواریم این اتفاق میمون رخ دهد.

سردار کارگر در دیگر بخش سخنان خود خاطرنشان کرد: استان سمنان با سه هزار شهید، هفت هزار و ۵۰۰ جانباز و ۴۰ هزار رزمنده سهم بزرگی در دفاع مقدس داشته و همچنین میزبان ۱۵۰ شهید گمنام در ۴۷ نقطه یادمانی است.

وی همچنین با بیان اینکه این آمار به نسبت جمعیتی که در استان بوده، قابل توجهی است، گفت: سمنان بیشترین جانباز و شهید را در بین استان‌های کشور دارد و بحمد الله موزه دفاع مقدس این استان در دهه فجر سال ۹۶ به بهره برداری رسیده و لذا امیدواریم تا پایان سال ۹۸ به طور کامل مورد افتتاح قرار گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: افتتاح ۱۰ موزه دفاع مقدس تا پایان امسال در زمره برنامه‌های بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس است که سمنان نیز یکی از این استان‌ها محسوب می‌شود.

سردار کارگر گفت: سال گذشته ۳۰ عنوان کتاب سهمیه استان سمنان بوده که توفیق داشتیم این میزان ۱۰۰ درصد محقق شده است در فضای مجازی نیز توانسته‌ایم شاهد افتتاح یک طرح در این حوزه باشیم که در این راستا نیز سمنان دارای توفیقاتی بوده است.

وی بیان داشت: در حوزه تشییع شهدای گمنام نیز خوشبختانه مردم استان سمنان همواره سنگ تمام گذاشته‌اند و نمونه آن را در روز هفتم و هشتم تیرماه در مرکز استان شاهد بوده‌ایم که نشان می‌دهد مردم این استان از هر قشر و صنفی همیشه در صحنه هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در پاسخ به سوالی با موضوع اهداف بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، توضیح داد: در حوزه مسئله حجاب و عفاف امروز باید اذعان کرد که این دو مقوله از اصول اساسی نظام است و امروز ظواهر جامعه ما مورد قبول متدینان، خانواده شهدا و … نیست لذا در اکثر وصیت‌نامه شهدا یکی از سفارشات همواره حجاب بوده است و در نتیجه بنیاد تلاش دارد تا علاوه بر حمایت از نیروی انتظامی و قوه قضائیه در بحث حجاب، در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیز فعالیت دارد.

سردار کارگر همچنین با بیان اینکه همه ما باید به قانون عمل کنیم، گفت: شهدا و مردم از ما می‌خواهند که در امنیت ورود کنیم و لازمه این امر پلیس مقتدر است، اگر پلیس را تضعیف کنیم در جامعه امنیت نخواهیم داشت و بچه‌های ما امنیت ندارند تا جایی‌که حتی محیط‌های آموزشی و تفریحی هم دیگر امنیت ندارند لذا باید از پلیس حمایت کرد، اما هر وقت پلیس به وظیفه‌اش عمل می‌کند متاسفانه عده‌ای همراه با رسانه‌های معاند به پلیس حمله می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی به گونه‌ای صحبت می‌کنند که گویا مجری رسانه معاند هستند، گفت: باید امروز از پلیس حمایت کرد و اگر پلیس به وظیفه‌اش عمل نکند باید از آن انتقاد کنیم نه اینکه وقتی رسالتش را صورت می‌دهد با آن برخورد کنیم، کجای دنیا چنین چیزی دیده می‌شود که پلیس برای انجام وظیفه‌اش مورد حمله قرار گیرد لذا باید از ناجا تشکر کرد چرا که مجاهد در راه خدا هستند و از لب مرز تا دم در خانه ما امنیت را ایجاد می‌کنند.

وی بیان کرد: یکی از سردمداران رژیم صهیونیستی بیان داشت که اگر می‌خواهید در ایران پیروز شوید باید نهاد خانواده و مادران را تضعیف کنید امروز ظواهری که برخی زنان دارند و در برخی امکان عمومی حاضر می‌شوند آیا برهم زننده زندگی مردم نیستند؟ امروز وضعیت طلاق و ازدواج در چه وضعیتی است؟ آیا راضی کننده است؟ لذا یکی از علت‌ها همین خودنمایی زنان است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با ابراز اینکه یکی از کارهایی‌که دشمنان در جنگ نرم انجام می‌دهند ترویج فرهنگ برهنگی است ولذا ما باید از پلیس تشکر کنیم و دستشان را ببوسیم چون با ناهنجاری‌های اخلاقی برخورد می‌کند، افزود: کجای دنیا می‌شود که کسی مزاحم مردم شود پلیس بیاید از مردم و اقتدار خودش دفاع کند و بعد مورد هجمه قرار گیرد؟ انقلاب اسلامی به دنبال ارزش‌ها است و یکی از ارزش‌ها همین حجاب و عفاف است.

سردار کارگر باتاکید بر اینکه اگر امروز اقتدار پلیس شکسته شود مردم از نظر امنیت دچار مشکلات می‌شوند، بیان کرد: اگر ما پلیس قدرتمند و مقتدر داشته باشیم امنیت امروز و آتی ما تامین می‌شود.

وی درباره سریال گاندو نیز ابراز نظر کرد و گفت: ما به نوبه خودمان از پخش این سریال از مجموعه رسانه ملی و شبکه سه سیما و سازمان اطلاعات سپاه و مجموعه کسانی که زحمت کشیدند اعم از فیلم‌نامه تا کارگردان و عوامل و حتی بازیگران تشکر می‌کنیم، گاندو سریالی بود که در تراز نظام اسلامی بود و باید به آن‌ها خدا قوت گفت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: این سریال از نظر ساخت، فیلم نامه و تقویت عزت و غیرت ملی و اسلامی بسیار خوب بود و یکی از کارهای این سریال افشای نقشه و توطئه دشمنان به ویژه آمریکا، انگلستان و اسرائیل بود، اما نکته اینجا است که هر وقت سریالی بر علیه فتنه‌های کشور و توطئه‌های دشمنان ساخته می‌شود عده‌ای مخالفت می‌کنند که انسان از این بابت تعجب می‌کند.

سردار کارگر در پاسخ به سوالی با موضوع وضعیت موزه‌های دفاع مقدس، بیان کرد: در تمام استان‌های کشور به‌جز بوشهر موزه دفاع مقدس در حال ساخت است و بوشهر نیز امیدواریم با حل شدن مشکل زمین این مرکز، شاهد ساخت موزه دفاع مقدس باشیم.

وی افزود: تا پایان سال جاری ۱۰ موزه دفاع مقدس در سطح کشور افتتاح می‌شود تا تعداد این مراکز به عدد ۲۵ برسند و همچنین شش موزه دفاع مقدس دیگر نیز در دست ساخت هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha