جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ملایی

حوزه/ روحانی کاروان «زیر سایه خورشید» در کاشان گفت: ترویج سبک زندگی رضوی در سطوح و اقشار مختلف جامعه بالاترین کارکرد برگزاری جشن های زیر سایه خورشید است.

روحانی و مبلغ کاروان زیر سایه خورشید گفت: ترویج سبک زندگی رضوی در سطوح و اقشار مختلف جامعه بالاترین کارکرد برگزاری جشن های زیر سایه خورشید است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت‌الاسلام مقداد ملایی، روحانی کاروان «زیر سایه خورشید» اعزامی از آستان قدس رضوی به منطقه کاشان در جشن مردمی شهروندان شهر بادرود در مسجد امام رضا علیه السلام این شهر با اشاره به این حدیث رضوی «ومن فرّج عن مومن، فرّج الله هم قلبه یوم القیامه» گفت:هر کس امام رضا علیه السلام را دوست دارد باید اخلاق و رفتار و گفتار و کردارش نیز مثل آن حضرت بویژه در رفع هم و غم و گرفتاری مومنین گره گشایی باشد.

وی، با تاکید بر اینکه خدمت به مردم و گره گشایی از مومنین یکی از شاخصه های سبک زندگی رضوی است گفت: حجاب و نماز نیز دو موضوع مهم و‌محوری ومورد تاکید دیگر در سبک زندگی رضوی است.

به گفته وی، نمی شود گفت عاشق امام رضا علیه السلام هستم اما آنچه که حضرت دوست دارد انجام نداد و آنچه که نهی کرده است انجام داد.

این مبلغ کاروان زیر سایه خورشید در ادامه بر زیارت از راه دور ثامن الحجج حتی با دادن سلام بعد از نمازهای پنجگانه و یا قرائت روزانه زیارت امین الله تاکید کرد و گفت: این رسم که بعد از نماز سه سلام به امام حسین (ع)، امام رضا علیه السلام و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف سلام می دهند رسم زیبایی است.

حجت‌الاسلام ملایی، تاثیری پذیری از رأفت و کرامت رضوی و داشتن این خصایص را در زندگی عامل سعادت و هدایت و‌ موفقیت دانست و گفت: هر چقدر که اخلاق رضوی را در زندگی بکارگیریم به همان اندازه نیز می توانیم به رضایت و عنایت حضرت نزدیک شویم.

وی با تقدیر از شهروندان بادرودی در استقبال از کاروان زیر سایه خورشید که در این مسجد جمع شدند گفت: امروز که شما در این مسجد توسل کردید و دلتان امام رضایی شد به منزله رواقی از رواق های رضوی است.

به گفته وی سراسر ایران با حضور کاروان های زیر خورشید و جشن های مردمی دهه کرامت رواق رضوی شده است.

شایان ذکر است، برنامه های حضور کاروان زیر سایه خورشید در شهر بادرود با عیادت از دو بیمار ، دیدار با پدر شهید عباسعلی علافیان، آیین استقبال و شرکت در جشن مردمی زیر سایه خورشید در مسجد امام رضا علیه السلام این شهر و در پایان زیارت خدام حرم رضوی در آستان آقا علی عباس (ع) برادر امام رضا علیه السلام برگزار شد.

کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به کاشان با حضور در شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، بادرود و شهر و روستاهای توابع آن و شرکت در جشن های مردمی زیر سایه خورشید تا۲۳ تیر در این منطقه حضور دارد.

برنامه این کاروان در کاشان با حضور در جشن ملی زیر سایه خورشید که در روز یکشنبه ۲۴ تیرماه همراه با آیین اختتامیه جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در دبیرستان ماندگار امام خمینی کاشان (ره) پایان می پذیرد.

کاروان زیر سایه خورشید  اعزامی از آستان قدس رضوی به کاشان متشکل از صادق مروج کاشانی مدیر کاروان، حجت‌الاسلام مقداد ملایی مبلغ و روحانی کاروان، غلامحسین شاهمرادی زاده، مداح و خادم کشیک هفتم کفشداری، علی کوثری فرد خادم دربان کشیک پنجم دربانان و حسین حاجی محمدی خادم کشیک اول کفشداری آستان قدس رضوی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha