پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ملک مسواتی سوم

حوزه/ ملک مسواتی سوم، پادشاه مملکت اسواتینی در سفر رسمی روز گذشته خود به جمهوری اسلامی موریتانی گفت: خواهان افزایش و تقویت سطح روابط و تعاملات فرهنگی و آموزشی با مسلمانان هستیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، ملک مسواتی سوم، پادشاه کنونی مملکت اسواتینی روز گذشته در جریان یک سفر رسمی دو روزه وارد جمهوری اسلامی موریتانی شد و مورد استقبال رسمی محمد ولد عبدالعزیز رئیس جمهور و مقامات عالی رتبه موریتانی قرار گرفت.

وی ساعاتی بعد از ورود به شهر نوآکشوت پایتخت جمهوری اسلامی موریتانی ضمن حضور در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اعلام کرد که مملکت اسواتینی علاقه‌مند است روابط فرهنگی و میان ادیانی خود را با جمهوری اسلامی موریتانی بیش از پیش تحکیم بخشد و سفر دو روزه وی به همین منظور انجام شده است.

لازم به ذکر است، پادشاهی سوآزیلند، کشوری است انگلیسی زبان و مستعمره سابق بریتانیا که با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر در منطقه جنوب آفریقا واقع شده و طبق آخرین آمار ها حدود 83 درصد از مردم این کشور را مسیحیان کاتولیک و الباقی را سایر ادیان همچون: بودائیان (10 درصد)، مسلمانان (1 درصد) و همچنین ادیان نماد پرست تشکیل می‌دهند.

همچنین ملک مسواتی سوم، پادشاه کنونی اسواتینی، در سال ۱۹۸۶ در سن ۱۸ سالگی به جای پدرش «سوبهوسای دوم» به تخت نشست و تا سال ۲۰۰۶ جوانترین پادشاه جهان بود. وی یکی از آخرین پادشاهان مطلق دنیا است که انتخاب نخست‌وزیر، اعضای کابینه و قوهٔ قضائیه بر عهده اوست. تخمین زده می‌شود که وی حدود ۶۴٫۵ میلیون یورو ثروت دارد که آن را مدیون اموال و دارایی‌های خود از جمله ۶۰٪ از خاک کشور سوازیلند می‌باشد. شاه مسواتی سوم ۱۳ کاخ، چندین ناوگان خودرو و یک جت شخصی به ارزش ۱۰٫۹ میلیون یورو دارد.

مسواتی سوم در ۱۸ آوریل ۲۰۱۸ در مراسم پنجاهمین سالگرد استقلال کشورش اعلام کرد اسم کشورش را به «پادشاهی اسواتینی» تغییر داده‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha