شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه فاضل آباد:

حوزه/ امام جمعه فاضل آباد گفت: در مکتب اسلام انسان اشرف مخلوقات و نماینده خداوند بر روی زمین قرار داده شده و برای انسان کرامت و بزرگواری قائل شده است که در هیچ مکتب دیگری چنین ارزشی به انسان داده نشده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلستان، جشن زیر سایه خورشید با حضور خادمان حرم امام رضا(علیه السلام) در مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) فاضل آباد برگزار شد.

حجت الاسلام نجفعلی قاسمی در این مراسم، ضمن عرض خیر مقدم به خدام امام رضا(علیه السلام) بیان کرد: در مکتب اسلام انسان اشرف مخلوقات و نماینده خداوند بر روی زمین قرار داده شده و برای انسان کرامت و بزرگواری قائل شده است که در هیچ مکتب دیگری چنین ارزشی به انسان داده نشده است.

وی به عوامل دستیابی انسان به کرامت اشاره کرد و گفت: داشتن علم و عقل و پیوند با ولی خدا از آن عوامل است که همان اطاعت و همسان سازی خود با ولی خدا است که سرچشمه تمام بزرگواری ها هست؛ عامل دیگر نیز پایبندی به دستورات دین و داشتن تقوای الهی است.

در ادامه، حجت الاسلام شیر غازی گفت: برخی از اهداف جشن های زیر سایه خورشید ترویج فرهنگ رضوی و زیارت از راه دور و پل ارتباطی عاشقان با امام رضا است.

وی با استناد به احادیثی خاطرنشان کرد: امام صادق (علیه السلام) امام رضا را عالم اهل بیت (علیهم السلام) معرفی کرده است که مناظرات و زیبای امام شاهد این مدعاست.

خادم حرم امام رضا (علیه السلام) اذعان کرد: درس خواندن انسان را ارتقا می دهد اما اگر نور اهل بیت (علیهم السلام) در کنار این علوم باشد، علم تاثیر گذار بوده و به معنویت کلام می افزاید.

وی ابراز کرد: اقیانوس بی کران علوم الهی در نزد امام رضا (علیه السلام)  است و در سیره علما بسیار دیده شده زمانی که مشکل علمی داشتند، به امام رضا و اهل بیت (علیهم السلام ) متوسل می شدند تا گره از کارشان برداشته شود.

در پایان جشن یکی دیگر از خادمان امام رضا (علیه السلام) به مدیحه سرای پرداخت و تبرکات حرم رضوی را بین مشتاقان اهل بیت  علیهم السلام توزیع کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha