شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر مجموعه حوزوی الزهرا(س)گرگان:

حوزه/ مدیر مجموعه حوزوی الزهرا(س)گرگان گفت: ترویج عالمانه فرهنگ و گفتمان حجاب و عفاف و تشریح شاخصه‌ های زن نراز انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در نقش های اصیل و مقدس از وظایفی است که باید متولیان فرهنگی کشور در این راستا تلاش مضاعف نمایند.

خانم مریم میرکریمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان بیان کرد: دهه کرامت سرشار از  مفاهیم سازنده و ارزشمند الهی-انسانی و یادآور ارزش ها و کمالات انسانی است.
 

وی این دهه را فرصت مناسبی برای نشر و تعمیق فرهنگ اهل بیت علیهم السلام به ویژه فرهنگ فاطمی و رضوی دانست و افزود: دهه کرامت فرصتی است تا در دریای خروشان آموزه‌های قرآنی، زمینه آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با فرهنگ اهل بیت علیهم السلام فراهم شود.
 

مدیر مجموعه حوزوی الزهرا(س)گرگان اضافه کرد: تکریم و تعظیم ایام دهه کرامت زمینه ساز شرایط مناسبی است تا متولیان فرهنگی در جهت تقویت عقاید دینی جوانان و تعمیق باورهای دینی جامعه بهره لازم را ببرند؛ تقارن دهه کرامت با هفته عفاف و حجاب این مسئولیت را دو چندان نموده تا با تبیین ارزش حجاب در خانواده و جامعه، این فریضه اسلامی را ترویج دهند که دهه کرامت بهترین فرصت در این خصوص است. 
 

میرکریمی خاطرنشان کرد: زن مسلمان ایرانی، اکنون در سایه عزت و اقتدار نظام اسلامی وامدار خون‌های پاک و جان‌ های مقدسی است که در طول تاریخ در دفاع از حریم زن و تکریم او اهدا شده است؛ کرامتی که با احیای آن، زنان مسیر خود را در سلوک معنوی و نقش‌ آفرینی هوشمندانه و عفیفانه در رویدادهای عظیم فرهنگی، سیاسی و اجتماعی انقلاب و جبهه مقابله با هجمه‌های فرهنگی غرب یافته‌اند.
 

وی ضمن گرامیداشت دهه کرامت و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای بیست و یکم تیرماه با تأكيد بر رسالت حوزه های علمیه خواهران در تبیین ارزش‌های فاطمی در جامعه افزود: ترویج عالمانه فرهنگ و گفتمان حجاب و عفاف و تشریح شاخصه‌ های زن تراز انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در نقش های اصیل و مقدس از جمله وظایفی است که باید متولیان فرهنگی کشور در این راستا تلاش مضاعف نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha