شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: بر اساس فرمایشات رهبری در این بیانیه رسالت اصلی نماز جمعه بالا بردن عیار معنویت و اخلاق در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی که با محوریت نماز جمعه برگزار شد، بر تلاش همگانی در راستای پررونق برگزار شدن این آئین عبادی سیاسی تأکید کرد.

وی با اشاره به نقش ویژه روحانیان، ائمه جماعات و سایر نخبگان در تشویق و ترغیب بیشتر مردم برای حضور در نماز جمعه، خاطرنشان کرد: ائمه جماعات ما باید برای دعوت مردم به نماز جمعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه انتظار می‌رود شهرداری درزمینهٔ تبلیغات نماز جمعه فعالیت بیشتری داشته باشد، افزود: باید فرهنگ حضور در نماز جمعه به‌عنوان وظیفه انقلابی و ولایی نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: نماز جمعه نماز ولایی است؛ ازاین‌رو باید برای تقویت ولایت و نظام اسلامی به نماز جمعه بیاییم و البته ثواب اخروی و دینی آن بحث دیگری است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش رونق و شکوهمند جلوه دادن نظام اسلامی یک اصل است و نماز جمعه هم تجلی شکوه نظام اسلامی است؛ ازاین‌رو باید همه اهتمام تامی در این زمینه داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: بر اساس فرمایشات رهبری در این بیانیه رسالت اصلی نماز جمعه بالا بردن عیار معنویت و اخلاق در جامعه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha