جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رضا فرهادیان

حوزه/ مسئول مؤسسه فرهنگی تربیتی توحید، کاربردی کردن سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش در راستای تربیت صحیح دانش آموزان را ضروری دانست و گفت: این مسأله کمک می کند دانش آموزان مطابق با تراز مبانی تعلیم و تربیت اسلامی رشد کرده و از ادب و آداب اسلامی بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رضا فرهادیان، مدیر مؤسسه فرهنگی تربیتی توحید در نشست خبری نخستین همایش ملی تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش ها که پیش از ظهر امروز چهارشنبه 19 تیرماه با حضور اصحاب رسانه در ساختمان انجمن های علمی حوزه برگزار شد، بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ضرورتی که بیش از همه چیز در جامعه احساس می شد، تحول عمیق در فرهنگ و اندیشه های بنیادی تعلیم و تربیت بود که بالطبع موجب تحول در نگرش مجریان آموزش و پرورش می شد؛ از این رو، جمعی از اندیشمندان حوزه و دانشگاه در سال 1369 مؤسسه فرهنگی تربیتی توحید را در شهر مقدس قم تأسیس کردند.

وی هدف از تشکیل مؤسسه فرهنگی تربیتی توحید را ایجاد تحول در نگرش و روش های آموزشی و تربیتی مدارس و تغییر در ساختار نظام آموزشی مدرسه عنوان کرد و افزود: دوران حساس شکل گیری شخصیت انسان و بهترین لحظه ها و فرصت های عمر در مدرسه سپری می شود.

مدیر مؤسسه فرهنگی تربیتی توحید خاطرنشان کرد: هم اکنون مؤسسه توحید با بیش از 10 واحد آموزشی پسرانه و دخترانه در مقاطع مختلف تحصیلی، علامه بر ارتباط مستقیم با دانش آموزان و فعالیت میدانی، در زمینه پژوهش و تهیه و تدوین برنامه های تربیتی برای تحقق تربیت ناب دینی فعالیت دارد.

وی ادامه داد: در همین راستا نخستین همایش ملی تحول در تربیت پس از شش همایش در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد تا اساتید و معلمان دغدغه مند و خلاّق کشور گرد هم آیند و در فراهم سازی مجموعه های علمی و تربیتی برای نهادینه سازی ارزش ها بکوشند.

حجت الاسلام والمسلمین فرهادیان با بیان این که با برگزاری این همایش به دنبال تغییر نظام آموزشی در مدارس کشور هستیم، اظهار داشت: ما می خواهیم نظام آموزشی مدارس کشور را متناسب با ارزش های انقلاب تغییر دهیم و این تغییر از مدرسه صورت می گیرد.

وی تغییر ارزش های جامعه را در گرو تغییر نگاه معلم و مدرسه دانست و گفت: ما اگر بخواهیم جامعه خوبی داشته باشیم باید مدرسه خوبی داشته باشیم و مدرسه خوب نیازمند نهادینه سازی فرهنگ و ارزش های فرهنگی است که این امر زیربنای حوزه های مختلف کشور است.

مدیر مؤسسه فرهنگی تربیتی توحید افزود: هدف مؤسسه توحید، کاربردی کردن سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش در راستای تربیت صحیح دانش آموزان است، تا دانش آموزان مطابق با تراز مبانی تعلیم و تربیت اسلامی رشد کرده و از ادب و آداب اسلامی بهره مند شوند.

وی برنامه ریزی، برنامه سازی و تشکیل برنامه منظم برای نظام پرورشی وزارت آموزش و پرورش را از دیگر اهداف مؤسسه فرهنگی تربیتی توحید برای نهادینه سازی ارزش ها عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا از ظرفیت معلمان که با دانش آموزان و مباحث آموزشی و تربیتی سر و کار دارند بهره مند خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرهادیان در پایان با بیان این که نخستین همایش ملی تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش ها 23 شهریورماه 1398 در سالن مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد، افزود: با بازخوردی که از برگزاری همایش های همایش قبلی داشتیم، تصمیم گرفته شد که این همایش به صورت سراسری و ملی برگزار شود.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha