پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اقدامات و فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات تفسیر آیه «وَمَنْ یُعَظِّمَ شعائِرَ اللّه فَإنَّها مِن تَقْوی القلوب» بوده و در زمره تعظیم شعائر الله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات، با تجلیل از فعالیت‌های این ستاد، با بیان اینکه فعالان این بخش ابرمردهای عرصه خدمت فرهنگی هستند، افزود: این اقدامات تأثیر فراوانی در نفوس دارد و الگوی خدمت درست را به بشریت ارائه می‌دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: خدمت در این زمینه جان‌مایه همه خدمت‌ها است زیرا انسان را به خدا و پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) نزدیک می‌کند.

وی با اشاره به آیه «لَا أَسْأَلُکمْ عَلَیهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَیٰ ۗ»، افزود: خداوند در این آیه خطاب به پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید: بگو من هیچ پاداشی از شما بر رسالتم درخواست نمی‌کنم جز دوست داشتن نزدیکان و اهل بیتم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: در این زمینه باید توجه داشته باشیم که بین محبت و مودّت تفاوت وجود دارد؛ زیرا محبت قلبی و درونی بوده و دیدنی نیست؛ اما مودّت این است که انسان کاری می‌کند که این دوستی و محبت ظاهر می‌شود.

وی افزود: مودت غیر از محبت است چرا که محبت پنهان و درونی است؛ اما مودت، محبت را میدانی و آشکار می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات، هیئت‌های مذهبی و مراسم اربعین حسینی در زمره مودت اهل‌بیت علیهم السلام  هستند.

وی افزود: کاری که در ستاد بازسازی عتبات عالیات صورت می‌گیرد هم مودت و هم محبت اهل‌بیت است؛ چراکه مسیر قرب الهی از این کانال می‌گذارد.

امام جمعه بجنورد با اشاره به آیه شریفه «وَمَنْ یُعَظِّمَ شعائِرَ اللّه فَإنَّها مِن تَقْوی القلوب»، گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید: هرکس شعائر الهی را بزرگ دارد این کار نشانه تقوای دل‌های آن‌ها است.

وی خطاب به فعالان ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: شما با فعالیت خود این آیه را تفسیر می‌کنید؛ زیرا شعائر الهی را بزرگ می‌شمارید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه بزرگ شمردن شعائر الهی گاهی به زبان است و گاهی به عمل، افزود: اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات چنین سازه‌های معظمی در عتبات عالیات و مرقد ائمه احداث کرده در زمره تعظیم شعائر الله است؛ ازاین‌رو باید این سرمایه را قدر بدانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha