چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حفظ قرآن

حوزه/ طرح پشتیبان قرآنی، عنوان ویژه برنامه‌ای است که دانش‌آموزان مدارس مرکز استعدادهای ناب با نظارت و همراهی مربیان قرآنی خود در ایام تابستان جهت فراموش نکردن محفوظات قرآنی خود در یک برنامه‌ی سه ماهه اقدام به حفظ قرآن می‌نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مدارس مرکز استعدادهای ناب در راستای حفظ محفوظات قرآنی دانش‌آموزان در ایام تابستان طرح پشتیبان قرآنی را راه‌اندازی و اجرا کرد.

این طرح قرآنی، عنوان برنامه‌ای است که دانش‌آموزان مدارس مرکز استعدادهای ناب با نظارت و همراهی مربیان قرآنی خود در ایام تابستان جهت فراموش نکردن محفوظات قرآنی خود در یک برنامه‌ی سه ماهه اقدام به حفظ قرآن می‌نمایید.

در این طرح مربیان قرآنی به‌صورت هفتگی در کانال‌های ارتباط مدرسه محدوده‌ای از قرآن را جهت تمرین و حفظ اعلام می‌نمایند و بعد از گذشت چند روز از هر دانش‌آموز به‌صورت تلفنی آزمون گرفته می‌شود تا از روند پیشرفت دانش‌آموزان مطلع شوند و در صورت وجود اشکال به رفع آن بپردازند.

همچنین بهترین و مؤثرترین روش مرور محفوظات قرآنی «مرور از حافظه» است و این نوع روش، زمانی رخ می‌دهد که حافظ قرآن با تکیه‌بر حافظه خود، سعی می‌کند محفوظات را از حفظ بخواند.

بنا بر این گزارش، طرح پشتیبان قرآنی از سه سال گذشته تا کنون به‌صورت منظم در مدارس مرکز استعدادهای ناب در حال برگزاری بوده و از برکات این طرح می‌توان به افتخارآفرینی دانش‌آموزان در مسابقات مختلف قرآن و عترت در سطوح مختلف استانی و کشوری اشاره کرد.

لازم به ذکر است طرح پشتیبان قرآنی هم‌اکنون در مدارس «بهشت قرآن»، «بهشت صابرین» و «شهدای رضوان» در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha