جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله متقی زاده

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما گفت: تولید و پخش سریال هایی چون "گاندو"، باعث می شود که بینش و بصیرت مردم جامعه ما در برابر جریان نفوذ دشمن افزایش قابل توجهی پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله متقی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،با بیان این که صدا و سیما باید خیلی زودتر از زمان فعلی، به تولید سریال های خوب و جذابی همچون سریال "گاندو" در زمینه مسایل سیاسی و ضدجاسوسی اقدام می کرد، ابراز داشت: تأخیر قابل توجه ما در این مساله در حالی است که دشمن فعالیت جدی و هدفمندی از سال های گذشته در این باره داشته و همچنان با تولید سریال ها و مستندها و فیلم هایی به دنبال تاثیرگذاری بر افکار عمومی جامعه ماست.

وی افزود: ما باید در مقابل فعالیت های رسانه ای و هنری دشمن، به تولید آثاری چون سریال گاندو بپردازیم که هر چند دارای برخی اشکالاتی هستند اما در مجموع از منظر فرمی و محتوایی، اثر قابل توجه و ارزشمندی به شمار می روند.

این کارشناس و تحلیلگر مسایل فرهنگی همچنین گفت: واقعیت تأسف باری که وجود دارد این است که ما چه در سینما و چه تلویزیون آن طور که باید و شاید باور نکرده ا یم که دشمن داریم و این دشمن به خصوص در زمینه فرهنگ و هنر به شدت مشغول فعالیت جدی و اثرگذار است.

وی بیان داشت: آن چه مسلم است این که باید چنین دغدغه ای قبل از هر چیز در میان مدیران و هنرمندان ما وجود داشته باشد که در برابر کارهای دشمن دست به تولید آثار قوی و جذاب و پرمحتوا بزنند نه این که رویه منفعلانه ای در پیش بگیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما همچنین افزود: تولید سریال هایی چون گاندو در ارتقای سطح بینش و بصیرت مردم در برابر حرکت های دشمن به خصوص در زمینه جریان نفوذ بسیار موثر است و لذا باید تولید و پخش این گونه سریال ها در تلویزیون تداوم یابد.

وی در ادامه به تبیین برخی نقاط ضعف سریال گاندو پرداخت و گفت: یکی از نقاط ضعف این بود که دقیقاً مشخص نبود سریال گاندو، موقعیت محور است یا شخصیت محور است و گویا بین این دو وضعیت سرگردان بود و از سویی برخی بازیگران جوان سریال نیز به نظر می رسید که آن طور که باید و شاید نتوانسته اند اهمیت و حساسیت وظیفه یک نیروی امنیتی و ضدجاسوسی را به درستی به مخاطب نشان دهند.

حجت الاسلام و المسلمین متقی زاده همچنین اظهار داشت: در برخی قسمت ها نیز به نظر می رسید که کارگردان می کوشد به صرف چند دیالوگ صریح، پیام سریال را منتقل کند و حال آن که الان سطح سواد رسانه ای مخاطب افزایش یافته و لذا باید این کار را در نهایت دقت و بیشتر به شکل تصویری بیان کرد.

وی افزود: از سویی می بایست نسبت به شخصیت های اصلی جاسوس، پرداخت حرفه ای و دقیق تری صورت می گرفت چرا که ما با مخاطب باهوشی روبرو هستیم که عملیات رسانه ای را می شناسد و ضعف ها را تشخیص می دهد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha