پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجاب

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: وضعیت حجاب و پوشش زنان در برخی مناطق قم به هیچ وجه مناسب و در شأن یک شهر مذهبی نیست.

ملیحه لباف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اهمیت و ضرورت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی اظهار داشت: اگر ما می خواهیم که در این عرصه حقیقتاً تحولی را شاهد باشیم ، باید قبل از هر چیز دغدغه دین و نشر ارزش های دینی مطرح باشد و این که مسئولان نباید نسبت به این قضیه با بی تفاوتی و کم تفاوتی برخورد کنند.

وی همچنین با بیان این که حوزه های علمیه باید در این رابطه پیش قراول احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باشند، گفت: به عقیده بنده یک بانوی طلبه پیش از هر چیز باید خود الگوی کاملی در زمینه رعایت عفاف و حجاب باشد و این طور نباشد که به حداقل ها اکتفا کند چرا که حجابی که برای یک طلبه مطرح است، صرفاً حجاب شرعی نیست بلکه باید حجاب شأنی باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: مرحوم آیت الله مشکینی در زمان حیات پربرکت خویش همواره خطاب به طلاب می فرمود که طلبه ها در رعایت مسایل دینی و اجرای احکام، باید چند قدم جلوتر از سایرین باشند و این طور نباشد که خود را با افراد عادی جامعه مقایسه کنند که بعضاً چندان هم حدود شرعی حجاب را رعایت نمی کنند.

وی بیان داشت: از سویی خانواده های متدین مثل خانواده های روحانی و پاسدار و بسیجی باید بیشتر مراعات کنند و این ها الگو باشند و ما اگر بکوشیم که آموزه های ناب قرآنی در جامعه اجرا شود، نه در قضیه حجاب بلکه در سایر عرصه ها نیز مشکلی نخواهیم داشت.

لباف با ابراز تاسف از این که وضعیت حجاب و پوشش برخی از بانوان در قم چندان مناسب و در شأن یک شهر مذهبی نیست ، خاطرنشان کرد: بی شک اجتماعات زنان محجبه و دغدغه مند در روزهایی مثل روز عفاف و حجاب در امر مقابله با این وضعیت نابهنجار موثر است و نباید خیال کنیم که این تجمعات و همایش ها بی تاثیر است.

وی در خاتمه گفت: البته مهم تر از هر چیز دیگری باید هم مردم و هم مسئولان نسبت به ضرورت وجود عفاف و حجاب و ترویج حیا در جامعه ، باور و اعتقاد قلبی داشته باشند ، چرا که بدون این باور نمی توان بر مشکلات و معضلات موجود غلبه کرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سروش فتح الهی IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    0 1
    کاملا مشخصه این خانم یک شخص افراطیست و هیچ درکی از تبلیغ دین ندارن اگه خانمای طلبه همه پوشیه بزنن طبق نظر ایشون که چند قدم جلو باشن جذب دین کمتر هم میشه