شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وقف

حوزه/ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: نیازهای امروز ما به گونه دیگری است و اگر می‌خواهیم کرامت در جامعه ایجاد شود باید به سمتی پیش برویم که انفاق‌ها در راستای نیازهای جامعه مانند دارو، تحصیل، تجهیزات آزمایشگاهی، جهیزیه و ... صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، عصر چهارشنبه در ششمین جشنواره ملی وقف "چشمه همیشه جاری" که در سالن عترت اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: استان فارس رتبه نخست میزبانی امامزادگان در کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: در سازمان اوقاف شعاری وجود دارد که باید همه واقف باشیم، هر فردی به‌اندازه توان خود باید در این کار سهیم باشد؛ افرادی که در جشنواره وقف شرکت کرده‌اند بدانند اگر فردی در پرتو این هنرمندی تشویق و ترغیب شد و وقفی را انجام داد، شما در آن شریک هستید، چراکه امام صادق(ع) می‌فرماید کسی که دیگران را به کار خیر دعوت کند مانند در پاداش کار خیر آن نیز شریک خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه هنرمندی که با عکس و خط خود جامعه را تشویق می‌کند، در اجر و پاداش دیگرانی که با تشویق او وقفی را انجام داده‌اند، شریک خواهد شد، خاطرنشان کرد: در دنیا اجناس تاریخ‌مصرف دارند، حتی انسان نیز تاریخ‌مصرف دارد و در سنی که قرار است از دنیا برود، فوت خواهد کرد، تنها چیزی باقی است که رنگ خدایی بگیرد. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید هر چیزی پیش شما است فانی و هر چیزی که پیش خداوند است باقی است.

حجت‌الاسلام عادل ابراز کرد: از رشد یک گل انسان به احساس خوش‌آیندی دست پیدا می‌کند، ازاین‌رو خداوند در قرآن کریم می‌فرماید انسانی که مال خود را انفاق می‌کند مانند این است که دانه‌ای کاشته و آن دانه  700 برابر می‌شود؛ اگر انسان در حال نوشتن اشتباه بنویسد با پاک‌کن می‌شود آن را پاک کرد، اما گر در زندگی اشتباه کند پاک شدنی نیست مگر اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید اشتباهات زندگی خود را با انفاق پاک‌کنید.

وی با اشاره به اینکه کار خیر را باید از روی کرامت انجام داد، ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید کار خیر خود  را از باب منت بر دیگران انجام ندهید؛ در وقف کرامت است و اگر می‌خواهید وقف ارزش پیدا کند آن چیزی را که دوست دارید وقف کنید.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تقوا را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: مگر می‌شود فردی تقوا داشته باشد و همسایه او نیازمند باشد؛ "شکرانه بازوی توانمند بگرفتن دست نیازمند است".

وی تصریح کرد: نیازهای امروز ما به گونه دیگری است و اگر می‌خواهیم کرامت در جامعه ایجاد شود باید به سمتی پیش برویم که انفاق‌ها در راستای نیازهای جامعه مانند دارو، تحصیل، تجهیزات آزمایشگاهی، جهیزیه و ... صورت بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha