پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دانش آموزان نابینا در مالزی قرآن را با خط بریل حفظ می‌کنند

حوزه/ همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت امام رضا(ع) از ۲۵ جلد کتاب با موضوع رضوی و به خط بریل در قم رونمایی به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، در این مراسم که چهارشنبه شب به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و مشارکت فعال انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی شاخه قم و نیز همکاری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در صحن فاطمی حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، حسن عبدلی، مسئول بخش نابینایان و واحد تولید بریل اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم طی سخنان کوتاهی اظهار داشت: 12 عنوان از این کتاب ها مربوط به جشنواره کتاب خوانی رضوی سال جاری و 13 عنوان بقیه مربوط به کتب جشنواره دو سال اخیر است.

وی با بیان این که با تولید کتابهای بریل به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان ،امکان مطالعه این آثار برای روشندلان سراسر کشور و به ویژه حضور در جشنواره ملی کتاب خوانی رضوی به خوبی فراهم شده است، گفت: این 25 جلد کتاب در سه رده سنی کودک و نوجوان، جوان و بزرگسال است که موضوعات آن درباره زندگی حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، حضرت فاطمه معصومه(س)و نیز احمد بن موسی(ع) ملقب به شاهچراغ است.

گفتنی است: در غرفه بوستان علم نمایشگاه بهشت بانو در آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دهه کرامت، نشست های قصه گویی، شعرخوانی و مسابقه کتابخوانی و نقاشی برای خانواده ها در حال برگزاری است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی محمدی IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    0 0
    با سلام خدمت خبرنگار محترمی که خبر شماره ۷۴۰۵ را مخابره کردند. خبرنگار محترم حتما خودتان بهتر می دانید که مهمترین اصل در خبر رعایت حقوق مادی و معنوی پدیدآور اثر هست. ولی متاسفانه شما خبرنگار محترم اصلا به این اصل پایبند نبودید و من متاسف هستم که بدون کسب آموزش و یادگیری ملزومات اولیه شروع به کار کردید. برادر یا خواهر عزیزم حتما در برنامه تشریف داشتید و بارها اعلام که کانون کتاب و کتابخوانی خادمیاران رضوی در طول دهه کرامت برنامه‌های متعددی ترتیب داده و یکی از این برنامه‌ها رونمایی از این کتاب‌های رضوی هست. در کجای خبر حضرتعالی حقوق مادی و معنوی این نهاد که مسئولیت اصلی ترتیب این برنامه با آن بود رعایت شده است؟!!!! شما حتی یکبار در طول گزارش به این امر نپرداختید. برادر من اصلا نهاد کجا بود؟ رئیس نهاد کجا بود؟ معاون نهاد کجا بود یک مدیر رده سوم و چهارم در آن شرکت کرده و شما آن را به نام نهاد مصادره کردید؟!!!! متاسفم از این که شماها رسالت فرهنگ جامعه را برعهده دارید در حالی اصول اولیه کار خودتان را مراعات نمی‌کنید. امیدوارم شهامت درج این گزارش را داشته باشید و لااقل نشان دهید که تحمل انتقاد را که یکی دیگر از اصول کار خودتان هست را محترم می‌شمارید با تشکر مهدی محمدی مسئول کانون کتاب و کتابخوانی خادمیاران رضوی استان قم از خبرگزاری حوزه این قدر بی تقوایی در نشر خبر بعید بود