جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 498656
۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴
نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم

حوزه/ نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم به ریاست آیت‌الله سیدمحمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد جمکران، احمد امیرآبادی عضو هیأت رئیسه مجلس و سرمست استاندار قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم امشب به ریاست آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، بهرام سرمست استاندار قم و جمعی از مدیران‌کل و مسؤولان ارشد استان در این نشست حضور داشتند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم طی سخنانی با اشاره به اینکه پنجم مردادماه امسال چهلمین سالروز بزرگداشت نماز جمعه دنبال می‌شود، اظهار کرد: دشمنان فکر نمی‌کردند که انقلاب اسلامی بتواند به چهلمین سالگرد خود برسد اما به لطف خداوند متعال امسال چهلمین سالگرد نماز جمعه را گرامی می‌داریم.

حجت‌الاسلام محمد باقر ولدان از برگزاری گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور در ۲۶ تیرماه به مناسبت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه یاد کرد و افزود: امیدواریم در این گردهمایی بتوانیم در راستای منسجم‌سازی حرکت ائمه جمعه گام‌های مطلوب‌تری را برداریم.

 

طرح بیانیه گام دوم انقلاب با رویکرد جوانان تدوین شد

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به تدوین طرح بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با رویکرد جوانان و دانشگاهیان اظهار کرد: در این طرح به دنبال این هستیم تا از ظرفیت جوانان و دانشگاهیان در راستای اجرای و تبیین گام دوم انقلاب اسلامی به شیوه مطلوب‌تری استفاده کنیم.

محمد حیدری با بیان اینکه نشست‌های تخصصی، کارگاه‌ها، همایش‌ها، جشنواره‌ها و ویژه برنامه‌های مختلف برای اجرای این طرح درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: تشکیل دبیرخانه و هیأت اندیشه‌ورز از جمله مقدمات مورد نیاز کار است که دنبال خواهد شد.

معصومه ظهیری معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از برگزاری تجمع خانواده‌های قمی به مناسبت روز حجاب و عفاف در مصلی قدس یاد کرد و گفت: در برنامه‌های فرهنگی استان قم کمتر شاهد حضور بانوان هستیم که امیدواریم مسئولان استانی در برنامه‌های خود بیشتر به نقش بانوان توجه داشته باشند.

 

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام مهدی احمدی معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) نیز در این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این آستان مقدس در دهه کرامت پرداخت.

همچنین، جزییات و آمارهای طرح آمارگیری فرهنگ رفتاری خانواده‌های ایرانی توسط یکی از مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم ارائه شد.

 

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در پایان این نشست با بیان اینکه همگان باید نسبت به حفظ ظاهر فرهنگی قم اهتمام داشته باشیم، اظهار کرد: ظاهر فرهنگی قم در بسیاری از قضاوت‌ها تاثیرگذار است به همین علت ما باید در محیط‌های مختلف نسبت به ظاهر این شهر توجه لازم را داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha