پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسلمانان آلمان: حمله کنندگان به مساجد تقاص جرایم شان را پس نمی دهند

حوزه/ در حالی که روز سه شنبه بزرگترین مسجد شهر کلن به خاطر تهدید به بمب گذاری مجبور به تخلیه کامل شد، مسلمانان آلمان می گویند که مجازات کافی برای متهمان جرایم ضداسلامی درنظر گرفته نمی شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از middleeastmonitor، در پی افزایش شمار تهدیدات و حملاتی که مساجد و موسسات دینی – فرهنگی مسلمانان در آلمان را هدف قرار داده، روز گذشته جامعه مسلمانان ترک در این کشور خواستار اقدام جدی علیه افراط گرایان راست افراطی و حمله کنندگان به مسجد شدند.

کاظم ترکمن، مدیر اتحادیه امور مذهبی اسلامی – ترکی (دیتیب) تاکید کرد: با وجود افزایش جرایم ضدمسلمانی در سال های اخیر، مجازاتی که برای متهمان درنظر گرفته می شود بسیار ناچیز است.

وی در یک کنفرانس خبری در کلن گفت: اگر عدالت در رابطه با مهاجمین رعایت نشود، اگر آن ها تقاص جرایم‌شان را پس ندهند، توقف چنین حملاتی ممکن نخواهد بود.

گفتنی است روز سه شنبه تهدید به بمب گذاری در بزرگترین مسجد شهر کلن در آلمان که متعلق به مسلمانان ترک تبار می باشد، سبب شد جامعه اسلامی مجبور به تخلیه کل مسجد شود. پس از اینکه سگ های بوکش- بمب تمامی مجتمع را جستجو کردند، پلیس موفق به پیدا کردن بمب نشده و مکان امن اعلام گردید.

آلمان در سال های اخیر شاهد افزایش اسلام هراسی رو به رشد بوده است که توسط تبلیغات احزاب راست افراطی ایجاد شده است. بیش از 100 مسجد و موسسه مذهبی در سال 2018 مورد حمله قرار گرفتند. پلیس 813 پرونده وقوع جرایم علیه مسلمانان در سال گذشته را به ثبت رسانده که شامل جرایم اهانت، نامه های تهدیدآمیز و بعضا آزار و اذیت و ضرب و جرح می باشد. حداقل 54 مسلمان در این حملات مجروح شده اند.

آلمان کشوری با 81 میلیون جمعیت، پس از فرانسه دومین کشور پرجمعیت مسلمان نشین در اروپای غربی محسوب می شود. در میان 4.7 میلیون مسلمانی که در این کشور زندگی می کنند 3.3 میلیون نفر اصلیت ترک دارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha