سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
عکس آرشیوی/ طلاب مدرسه امام صادق(ع) قروه

​حوزه/ نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان با اشاره به اینکه منظور از عدم ورود به گروه های سیاسی به معنای سیاسی نبودن طلاب نیست، بیان داشت: طلبه باید علم سیاست مملکت و بین الملل را به خوبی رصد کند ولی خود را در مسیر جریان های سیاسی و حزبی قرار ندهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی شامگاه چهارشنبه، در جمع تعدادی از طلاب جدیدالورود کردستانی در مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه که در طرح میثاق طلبگی شرکت کرده اند با اشاره به وضعیت سیاسی منطقه و تنش موجود در آن اظهار داشت: خاورمیانه همیشه آبستن اتفاقات و حوادث سیاسی و نظامی مهمی بوده است و این منطقه برای کشورهای غربی از اهمیت استراتژیکی خاصی برخوردار است.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان، ادامه داد: همین ویژگی بارز منطقه خاورمیانه باعث شده است که دستان استعمار همواره علیه استقلال کشورهای مستقل و مردمی به دنبال توطئه باشد.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی بر اهمیت منطقه خاورمیانه بیش از پیش افزود: بعد از سقوط رژیم پهلوی و روی کار آمدن انقلاب مردمی ملت ایران، بسیاری از معادلات منطقه ای سریعا تحت تاثیر این دگرگونی قرار گرفت.

دریایی تصریح کرد: همین تاثیر انقلاب بر منطقه و به خطر افتادگان جایگاه و فرصت استعماری دول غربی به ویژه آمریکا زمینه ساز دشمنی های آنان علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی گردید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: از ابتدای انقلاب فشارهای سیاسی، نظامی و اقتصادی آمریکا و اذناب جهانی و منطقه ایش علیه نظام اسلامی ایران وجود داشت، ولی با روی کار آمدن ترامپ این فشارها وارد فاز جدیدی شده اند.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان افزود: خروج یک طرفه و غیرقانونی ترامپ از توافق برجام که به تحریک رژیم صهیونیستی و آل سعود انجام گرفت، چهره و ماهیت سیاست آمریکا را برای همه جهانیان هویدا ساخت.

وی اظهار کرد: خروج یک طرفه از برجام، تشدید و بازگرداندن غیرقانونی تحریم ها، تحریک کشورهای جهان علیه جمهوری اسلامی، اعمال فشارهای بین المللی، سیاسی و... تنها گوشه ای از کینه ورزی های 40 ساله آمریکایی ها علیه ملت ایران است.

دریایی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه این انقلاب و ریشه های آن از حوزه ها و مدارس دینی آغاز گردید، بیان کرد: دشمنان نیز به مانند ما به خوبی از نقش و تاثیر روحانیت و حوزه های علمیه در برچیده شدن رژیم شاهنشاهی خبر دارند و امروز هم که می بینیم دشمنان علیه مراجع و روحانیون دست به هر توطئه ای می زنند معلول همین امر است.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان تصریح کرد: شما طلاب جوان و جدیدالورود باید بدانید که که وظیفه و مسئولیت بسیار مهمی برای آینده انقلاب و اسلام انتخاب کرده اید، لذا در دوران تحصیل با تمام توان و شوق پله های ترقی را به خوبی یکی یکی طی کنید.

دریایی با تاکید بر اینکه طلاب بخش عمده ای از نیروی فرهنگی، فکری و مذهبی انقلاب محسوب می شوند، تاکید کرد: اگر می خواهید که در آینده یک روحانی جامع، مجرب و دین شناس باشید و بتوانید در جامعه اسلامی نقش آفرینی کنید باید از ورود به جریان های سیاسی و احزاب به شدت پرهیز کنید، زیرا سیاست بازی راه و مسیر شما طلاب جوان را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه منظور از عدم ورود به گروه های سیاسی به معنای سیاسی نبودن طلاب نیست، بیان داشت: طلبه باید علم سیاست مملکت و بین الملل را به خوبی رصد کند ولی خود را در مسیر جریان های سیاسی و حزبی قرار ندهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha