جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ناظری

حوزه/ كارشناس مشاور خانواده صدا و سيما گفت: ۸۲ درصد طلاق هاي زن و شوهر به دليل توجه به جذابيت هاي ظاهري است و مهمترين دليل بي توجهي به جذابيت هاي ظاهري كنترل شديد يكديگر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، رضا ناظري كارشناس مشاور خانواده صدا و سيما، چهارشنبه شب در همايش مهرورزی  يازدهمين جشنواره ملی فرهنگی، هنری آه و آهو در کاشان، به سرد شدن روابط بعد از ازدواج و مديريت در خانواده اشاره كرد و گفت:  در خانواده موفق 1500 كلمه گفته مي شود اما در خانواده ناموفق 100 تا 150 كلمه گفته مي شود.

 وي مهمترين دليل موفقيت يك خانواده را در داشتن توانايي گفت و گو با يكديگر دانست وافزود: در خانواده اي كه قوانين گفت وگو از سوي زن وشوهر  و فرزندان خانواده رعايت مي شود خانواده اي موفق هستند.

به گفته وي، خانواداه اي موفق و خوشبخت است كه همه اعضاي خانواده  بتوانند با يكدگر خوب حرف بزنند و احساس يكديگر را خوب درك كنند و اين درك احساس  يكديگر را بتوانند خوب به يكديگرمنتقل كنند.

كارشناس مشاور خانواده صدا و سيما در ادامه با تأكيد بر اينكه همدلي بين اعضاي خانواده از هم زباني بين آنها بهتر است، اظهار داشت: زن و شوهر بايد نسبت يكديگر تعهد داشته باشند و چنانچه به ديگر تعهد داشته باشند متعلق به يكديگر خواهند بود.

ناظري همچنين، تعهد، تعلق، تعادل بين خواسته هاي يكديگر، درك فرصت ها ، ارج گذاشتن به ارزش هاي يكديگر،  همدلي،  همفكري و همراهي زن و شوهر با يكديگر با در حل مشكلات خانوادگي حائز اهميت دانست و گفت: اگر زن با شوهر و شوهر با زن رابطه خوب وگفت وگو داشته باشند  همه مشكلات خود را با گفت وگو حل خواهند كرد.

وی  با بيان اينكه 95 درصد مشكلات فرزندان از والديني است كه نتوانسته اند جذابيت هاي ظاهري زندگي را ايجاد كنند، افزود: 82 درصد طلاق هاي زن و شوهر به دليل عدم توجه به جذابيت هاي ظاهري  است و مهمترين دليل بي توجهي به جذابيت هاي ظاهري كنترل شديد يكديگر است.

به گفته وي، 55 درصد اثر گذاري زنها و شوهرها براي يكديگر از طريق زبان است، 38 درصد اثر گذاري از لحن صدا است،  7 درصد دقيق ترين كلمات است.

شایان ذکر است، یازدهمين جشنواره ملي فرهنگي، هنري آه و آهو در کاشان با شعار «مهربان ترین پدر» و به همت موسسه خادمین حضرت رضا(ع)کاشان و همکاری خادمیاران دفتر آستان قدس رضوی در این شهرستان به مدت 11 شب و همزمان با شام روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت(13 تیرماه ) در قالب آیین افتتاحیه در دبیرستان ماندگار امام خمینی(ره) این شهرستان آغاز شد و تا 23 تیرماه شام ولادت امام رضا(ع) و جشن ملی زیر سایه خورشید ادامه دارد.

یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو با بیش از يكصد آيتم از برنامه های فرهنگی، هنری و مذهبی و نگاه مهندسی فرهنگی در قالب 8 همایش تخصصی شامل جشن کودکان رضوی، همایش بزرگداشت مقام امامزادگان، همایش شمس الشموس، همایش خانواده ایرانی با معیارهای رضوی، همایش انتظار، همایش مهرورزی ، همایش باب الجواد(ع) و همایش طب رضوی از 13 تا 23 تیرماه برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha