شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کارگاه

حوزه/ اگر پوشش تا دیروز به عنوان وسیله ای برای پوشاندن بدن بود، الان وسیله ای برای زینت، فخرفروشی و تفریح است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام جواد فراهانی، در چهارمین جلسه کارگاه مشاوره تکمیلی روحانیون، در مرکز تخصصی حوزه علمیه کاشان با مثبت ارزیابی کردن این گونه دوره ها، به تاکیدات مقام معظم رهبری درحوزه فرهنگ سازی زندگی ایرانی اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیون و حوزه های علمیه در مقطع فعلی باید بیشتر از گذشته  به سبک و مبانی زندگی اسلامی در جامعه بپردازند.

این استاد مشاوره، مدیریت بدن، ذهن و ارتباطات را از محورهای مهم سبک زندگی اسلامی برشمرد و ادامه داد: در مدیریت بدن، خواب، ورزش و تغذیه باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی با تاکید بر فکر نکردن به اتفاقات گذشته پیرو توصیه های حضرت علی (ع)، افزود: فکر کردن به شرایط فعلی و عدم توجه به گذشته با نماز خواندن و ارتباط با خدا باید در سبک زندگی اسلامی ترویج پیدا کند.

وی، نگرش افراد به دنیا و مادیات را مهمترین تهدید سبک زندگی فعلی عنوان کرد و جلوه دادن و خودنمایی بدن را از خطرات و آسیب های جدی سبک زندگی فعلی دانست و با ابرازتاسف از وسیله قراردادن بدن به عنوان ابزار تبلیغاتی و تجمل گرایی، گفت: روحانیون و طلاب باید الگوهای اسلامی در زمینه های شادی، ورزش، تغذیه، ارتباط، صحبت و رفت و آمد را به شکل زیبا و جذاب جایگزین الگوهای غربی کنند.

وی، ناهنجاری ها و بدحجابی را ناشی از سبک زندگی غربی دانست و گفت: اگر پوشش تا دیروز به عنوان وسیله ای برای پوشاندن بدن بود، الان وسیله ای برای زینت، فخرفروشی و تفریح است.

کارشناس مشاوره با تاکید برجایگزین کردن الگوهای بسیار زیبای اسلامی به جای الگوهای غربی در سبک زندگی، تصریح کرد: در صورتی ناهنجارهای اجتماعی و بدحجابی در جامعه کاهش پیدا خواهد کرد که بینش مردم با الگوهای دینی، اسلامی به صورت زیبا اصلاح شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha