پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ویزای اربعین

حوزه/ در عراق ۱۲۰ رسانه وجود دارد اما از این رسانه برای مسئله وحدت و امور حج استفاده چندانی نشده و این ضعف بزرگ است و امید است با وحدت بیشتر دو ملت، از این قابلیت ها به خوبی بهره برداری شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید حمید حسینی پیش از ظهر امروز در نشست علمی «مسلمانان عراق، حج و حرمین شریفین» که در پژوهشکده حج و زیارت در قم برگزار شد گفت: امروز عمده مشکلات در مسئله حج، حضور آمریکاییها، انگلیسی ها و وهابیت و رژیم آل سعود در سرزمین وحی و عراق است.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق افزود:  مشکلاتی برای حجاج وجود دارد، چون خادم الحرمین کسانی هستند که چندان سنخیتی با اسلام ندارند و برای رفع  این مسئله نیازمند به وحدت کشورهای اسلامی ایران و عراق و واگذاری فعالیت ها به دست علما هستیم.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق بیان داشت: مسئله حج برای مسلمانان، از اهمیت خاصی برخوردار است به همین دلیل باید به اسم حج برای وحدت دو ملت مسلمان فعالیت های زیادی انجام داد که یکی مسئله ویزا بود که با تلاش های زیاد و مخالفت های آمریکا این مسئله به خوبی به پایان رسید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان این که برای وحدت دو کشور نباید کاری به دولت ها داشت محوریت ولایت باشد، گفت: در عراق 120 رسانه فعال است، اما از این رسانه برای مسئله وحدت و امور حج استفاده چندانی نشده و این ضعف بزرگ است و امید است با وحدت بیشتر دو ملت، از این قابلیت ها به خوبی بهره برداری شود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha