پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سعیدی

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه اشعار به احیای کلام اهل‌بیت(ع) اختصاص یابد، گفت: شعری که بر اساس مردم‌شناسی، دین‌شناسی و عقاید اسلامی و در طراز اسلام ناب محمدی، فاطمی، علوی، حسینی، رضوی و مهدوی، انقلاب و مقاومت باشد راهنما، مؤلف و مشوق خواهد بود و کار یک منبر را خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر فاطمی که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس روایتی از امام رضا علیه‌السلام مردم اگر حسن کلام خاندان عصمت و طهار(ع) را بفهمند از ایشان تبعیت می‌کنند، اظهار کرد: بخشی از گمراه شدن و انحراف مردم بر گردن افرادی است که معارف اهل‌بیت(ع) را ترویج نداده‌اند.

تولیت حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه جز کلام اهل‌بیت(ع) که اصل حق است هر سروده و کلام دیگری بر باد و باطل است، تصریح کرد: شعری که بر اساس مردم‌شناسی، دین‌شناسی و عقاید اسلامی و در طراز اسلام ناب محمدی، فاطمی، علوی، حسینی، رضوی و مهدوی، انقلاب و مقاومت باشد راهنما، مؤلف و مشوق خواهد بود و کار یک منبر را خواهد کرد.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: بخش مهمی از سروده‌ها باید به احیای کلام اهل‌بیت(ع) اختصاص داده شود چراکه اصول و فروع دین در کلام این بزرگواران آورده شده است.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: اهل‌بیت(ع) نیز گاهی شعر می‌سرودند اما به‌صورتی بود که با سروده ایشان شاعران به حاشیه نمی‌رفتند چراکه آن‌ها نمی‌خواستند کاری کنند که شاعران از سرودن ناامید شوند.

 

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha