سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حضور امام جمعه همدان در  سایت بازیافت زباله شهر همدان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با حضور در سایت دفن زباله و مدیریت پسماند شهر همدان از نزدیک در روند نحوه انجام کار ها قرار گرفت و از فعالان این عرصه تقدیر به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز به مناسبت روز جهانی نه به پلاستیک، با حضور در سایت دفن زباله و مدیریت پسماند شهر همدان، از نزدیک در روند نحوه انجام کار ها قرار گرفت و از فعالان این عرصه تقدیر به عمل آورد.

وی در این بازدید با تاکید بر حجم بالای زباله های تولید شده توسط شهروندان، خاطر نشان کرد: از آن جایی که تنها 20 درصد زباله های شهری آن هم به شرط تفکیک از مبدا قابل بازیافت هستند، بنده از همه شهروندان بزرگوار درخواست می کنم به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: طبق آمارهای ارائه شده حدود 420 تن حجم زباله هایی است که روزانه تنها از شهر همدان به این سایت منتقل می شود و این آمار، آمار بسیار بالایی است.

وی با بیان این که شهروندان همدانی باید توجه بیشتری در زمینه کاهش تولید زباله داشته باشند، اظهار داشت: در کنار کاهش تولید زباله نباید از مساله تفکیک زباله های تر و خشک نیز غافل شویم چرا که با تفکیک نکردن زباله ها امکان بازیافت از بین خواهد رفت.

امام جمعه همدان تصریح کرد: اولین کاری که در این زمینه باید انجام شود آگاه سازی مردم عزیز از مشکلاتی است که تولید زباله به همراه دارد البته این کار نیز نیازمند بسیج همگانی و فرهنگ سازی وسیع در سطح جامعه دارد.

وی با اشاره به این که اگر مردم به اهمیت این موضوع پی ببرند که تولید زباله با این حجم چه مشکلاتی را برای محیط زیست به همراه خواهد داشت، حتما همکاری خواهند کرد بیان داشت: شاید در این خصوص ما مقصر بوده ایم که آن طور که باید اطلاع رسانی نکرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تاکید کرد: امیدواریم شرایطی فراهم شود که در برنامه ها و مراسم های مختلف استفاده از ظروف پلاستسیک به کمترین میزان خود برسد و از وسایل و مواد جایگرین آن که ضرر کمتری برای محیط زیست دارد استفاده کنیم.

وی در پایان با تشکر از کارکنان شاغل در این سایت و سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان، خاطر نشان کرد: خیلی از مردم اطلاعی از زحمات و شرایط سخت کار شما ندارند و باید گفت که کار کردن در این فضا الوده و که بوی تعفن و غیر قابل تحمل آن و وجود بیماری ها و حشرات مختلف در کنار هم بر سختی کار شما می افزاید است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha