پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام خالق پور - المصطفی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور،توجه و شناخت جریان‌های فکری دنیا را به منظور ایجاد جریان فکری جدیدی در حوزه‌های دانشی، یکی از راهبردهای المصطفی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری ««حوزه»،حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور، در مراسم تودیع و معارفه رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات «دکتر حاجی ده‌آبادی»، ایشان را انسانی اخلاق‌مدار و باانگیزه دانست. در ادامه، ضمن تبریک به «حجت‌الاسلام والمسلمین‌ بناری»، وی را مدیری توانمند و از سرمایه‌های ظرفیت‌آفرین جامعة‌المصطفی برشمرد که بی‌شک در مجتمع آموزش عالی علوم انسانی به ثمرات ارزشمندی دست خواهد یافت.

جانشین ریاست جامعه المصطفی طرح تحول را محور تصمیمات و فعالیت مجموعه‌هایی مانند مجتمع آموزش عالی علوم انسانی دانست و اظهار داشت: در حوزه همکاری‌های علمی و دانشی، ضمن توجه به ظرفیت مراکز و مجموعه‌های بیرونی، نباید از امر بسیار مهم تقویت نهادهای درونی جامعة‌المصطفی غافل بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ خالق‌پور تفکیک حوزه‌های دانشی را در جامعةالمصطفی، از ظرافت‌های فعالیت آموزشی و به نوعی تجمیع ظرفیت‌ها برشمرد و اذعان داشت: با نگاه برنامه‌ای در مجموعه‌های تخصصی جامعة‌المصطفی، باید در حوزه کادرسازی معرفتی، گام‌های جدی‌تری برداریم.

وی بر اهمیت فعال‌سازی ظرفیت‌های دانشی جامعة‌المصطفی در راستای تأمین نیازهای جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: نیاز است نمایندگی‌های جامعةالمصطفی، ضمن اشراف دقیق به فعالیت مجموعه‌های تخصصی این نهاد بین‌المللی، جذب و پذیرش دانش‌پژوهان را ناظر بر کادرسازی‌های هدفمند و براساس برنامه‌های ترسیمی مورد توجه قرار دهند.

جانشین رئیس جامعةالمصطفی ضمن تأکید بر بهره‌مندی حداکثری از دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت جامعةالمصطفی، تصریح کرد: جامعة‌المصطفی بر آن است تا ضمن توجه به سامان‌دهی لایه‌های فکری دنیا، جریان فکری جدیدی را در حوزه‌های دانشی، به ویژه عرصه علوم انسانی، ایجاد نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور بر توجه روزافزون به اندیشه‌های انقلاب اسلامی تأکید نمود و ابراز داشت: خروجی‌های جامعةالمصطفی باید ناظر به اولویت‌بندی‌های نگرشی و دغدغه‌های معرفتی اندیشه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) تربیت شوند.

وی، در پایان، تربیت علمای حکیم را از شاخصه‌های فعالیت آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جامعةالمصطفی برشمرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha