جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عکس

رییس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد افزایش همکاری حوزه علمیه خواهران استان یزد را در تهیه محتوای مناسب برای بیش از ۲۰۰ هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی برای افزایش علاقه مندی دانش آموزان به نماز را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، سعید غفاریان در جمع بانوان طلبه فعال در ترویج نماز آموزش و پرورش استان یزد با تقدیر از فعالیت های یک سال گذشته حضور مبلغان در اجرای برنامه های فرهنگی مدارس از جمله چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بانوان طلبه می توانند در زمینه های مختلف ابتدا به صورت محدود در برگزاری اعیاد و مناسبت های مذهبی و پاسخگویی به احکام و برگزاری نماز جماعت با مدارس همکاری نمایند و سطح همکاری خود را افزایش دهند.

وی افزود: اگر بانوان طلبه دارای گروه های هنری فعال و نمایش هستند می توانند با طی مراحل قانونی و اداری در اجرای برخی برنامه ها از جمله جشن تکلیف با آموزش و پرورش همکاری کنند.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: پس از اعلام نیاز آموزش و پرورش برای حضور بانوان طلبه برای برگزاری نماز جماعت و ترویج فرهنگ نماز در مدارس دخترانه قریب به 70 بانوی طلبه در این زمینه پیشقدم شدند.

غفاریان ادامه داد: به هر شکل هنرمندانه که شما بانوان طلبه توانایی دعوت از دانش آموزان به نماز را ارائه دهید استقبال می کنیم و از محتواهای تولیدی در سایر مدارس هم استفاده می نماییم.

 وی افزود: تا کنون در مورد مهدویت یک بسته محتوایی آماده شده است و امیدواریم تا اول مهر از محتوای خوب در مدارس در مورد نماز هم با کمک شما بانوان طلبه تهیه کنیم زیرا بیش از 200 هزار دانش آموز منتظر محتوای جذاب و مفید در مورد نماز هستند.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از وجود قانون اختصاص وقت نیم ساعته در مدارس برای برگزاری نماز جماعت خبر داد و گفت: همه مدارس موظف به اجرای برگزاری نماز جماعت هستند ولی برخی مدیران برای برتری در کنکور اهمیتی به برگزاری نماز نمی دهند.

غفاریان از اجرای طرح ارزیابی مدارس در زمینه نماز و اجرای طرح پیوند « محله، مسجد و مدرسه» در مدارس استان خبر داد و افزود: بهره مندی از معلمان دینی با تحصیلات حوزوی هنوز در آموزش و پرورش تصویب نشده است ولی منعی برای حضور طلاب در مدارس نداریم وکسی  نمی تواند از حضور مبلغ در مدارس ممانعت کند.

وی در پاسخ به سؤال طلاب شرکت کننده در این نشست در خصوص شرایط استخدام در آموزش و پرورش، اذعان کرد: براساس ماده 28 قانون استخدام کشوری طلاب فارغ التحصیل در چند رشته تحصیلی می توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند که پس از کسب امتیاز لازم و قبولی در مصاحبه می توانند استخدام رسمی شوند.

در پایان این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد و مریم حسن پور معاون فرهنگی حوزه خواهران استان از برگزیدگان و فعالان این حوزه در برنامه های فرهنگی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تجلیل شد.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha