جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زاهره سادات میرجعفری

حوزه/ برای بهبود وضعیت موجود فرهنگی در جامعه باید بر روی والدین به ویژه مادر به عنوان رکن رکین خانواده بیش از پیش سرمایه گذاری کرد.

خبرگزاری«حوزه»،/ زاهره سادات میرجعفری، فعال امور زنان در یادداشتی بیان داشته است: متأسفانه موضوع حجاب و عفاف بیشتر به یک طرح تبلیغی زودگذر و یک نمایش مبدل شده است و این زیبنده نظام اسلامی نیست.

این مبلغ مسلط به 4 زبان زنده دنیا در این نوشتار آورده است؛

هفته حجاب وعفاف که می شود خیابانها پراز پوستر تبلیغاتی شده، نهادها و ارگانهای دولتی شروع می کنند به برگزاری همایش و نشست ها.... تا مدتی هم طرح ها، گزارش هاو راهکارهای مختلفی هم ارائه می شود اما به مرحله عملیاتی که می رسد طرح ها نیمه کاره رها می شوند و به بهانه کمبود بودجه و نیرو.. اجرایی نمیگردد و یا بطور ناقص وضربتی در مرحله ای اجراشده و سپس تا سال آینده رها می گردد.

براستی چرا دغدغه های مقام معظم رهبری دغدغه دستگاههای دولتی نمی شود و فعالیت سازمانها دراین زمینه محسوس نیست.... با گرم شدن هوا بدنبال مانتویی خنک وپوشیده بودم چند خیابانی را که پراز مغازه های مانتو فروشی بودند با دخترم سر زدم... باورم نمی شد که در خیابانهای شهر قم هستم یا بالای شهر تهران.... از سرو وضع دختران که بگذریم مغازه ها پر بودند از مانتوهای جلوباز در رنگهای مختلف هرچه گشتم بی فایده بود .... از مغازه داری پرسیدم چند درصد مانتوهای شما اینگونه است؟گفت هشتاد درصد!! گفتم درشهر قم چند درصد مردم مشتری اینگونه مانتوهاهستند؟ گفت سی درصد !!!.... تا یادمون میاد عرضه و تقاضا باهم رابطه مستقیمی داشته اند پس معلوم می شود دست های دیگری هم درکاراست و نظارتی هم درکار نیست.

حقیقت این است که مقابله با جنگ نرم نیاز به برنامه ای همه جانبه و مقابله ای نرم و طولانی مدت،اثر گزار دارد .. نقش تربیتی و الگو گیری از والدین مخصوصا مادر در این زمینه واضح و مبرهن است و باید روی خانواده بیشتر سرمایه گزاری کرد. برای آموزش خانواده هم هیچ وسیله ای راحت تر وسریعتر از رسانه ها وشبکه های مجازی نمی باشد پس چه خوب است به فکر ایده های نو خلاقانه و کاربردی از دریچه تصویر و رسانه باشیم.

زاهره سادات میرجعفری دکتری مطالعات زنان

انتهای پیام 313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha