جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبدالفتاح نواب

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین نواب گفت: در دنیای امروز تفکر و اندیشیدن نیاز امروز جامعه است و هر چه این تفکر و تعقل دقیق و صحیح باشد، آثار و برکاتش بیشر خواهد بود و چه بسا ثوابش از طواف خانه خدا بیشتر باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، در سخنرانی پیش از خطبه های امروز 21تیرماه نماز جمعه تهران خطاب به زائران خانه خداوند تصریح کرد: آنچه مهم است تفکر است و ما در جامعه نیاز به تفکر دقیق و صحیح داریم. حتی تفکر شاید از طواف، ثواب بیشتری دارد، چرا که در صورت تفکر تصمیم‌های بهتری خواهیم داشت که اثرگذاری خوبی دارد و‌ می‌تواند جامعه را نیز متحول سازد. به‌همین دلیل به زائران خانه‌خدا توصیه می‌کنیم که در این سفر تفکر کنند تا بهترین استفاده را از این سفر معنوی ببرند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن تبریک دهه کرامت و موالید این ماه عزیز با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) گفت: از امام رضا (ع) درباره حج سؤال کردند که ایشان فرمودند: «علت حج، رفتن به سوی خداوند است»؛ پس یکی از اهداف مهمی که زائران خانه خدا به حج می‌روند خدایی شدن افراد است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم نیز داریم که متقین به سوی خداوند حرکت می‌کنند، افزود: در حدیثی از پیامبر (ص) آمده است که فرمودند: «کسانی که فردای قیامت به سوی خداوند می‌روند، سواره به محضر الهی می‌رسند». این افراد کسانی هستند که برای دفاع دین حرکت می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) درباره حج خاطرنشان کرد: افرادی که به حج مشرف می‌شوند، وقتی بازمی‌گردند باید متحول شده و از بدی‌ها دور شوند. کسی که به دور کعبه طواف می‌کند، می‌گوید که من خدامحور هستم، نه دنیامحور. بنابراین این اثر را برای انسان دارد که از گناهان خارج می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب با بیان اینکه انسان از گذشته پس از حج رخت می‌بندد و پاک می‌شود، گفت: کسی که به حج مشرف می‌شود، خداوند گذشته او را می‌بخشد، اما باید مواظب آینده خود باشد.

وی افزود: دو روایت داریم که روز عرفه وقتی زائر از عرفات به مشعر حرکت می‌کند، ملکی به شانه راست او‌ می‌زند که خداوند گذشته تو را بخشید. البته این تنها مخصوص‌ زائر خانه خدا نیست، بلکه در روایتی از پیامبر داریم که می‌فرماید: کسی که در نماز جمعه حضور یابد و این حرکت با هدف ایمان باشد و به دنبال عمل به دستورات الهی باشد، خداوند می‌فرماید که حق‌الله را بخشیدم. بنابراین باید مواظب آینده خود باشد. البته بخشش و کرم مربوط به حق الله است که خداوند می‌بخشد و حق‌الناس موضوع دیگری است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha