پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رضوی

حوزه/ شهر کامو و چوگان و روستای قهرود از توابع بخش قمصر پایتخت گل و گلاب ایران، با حضور کاروان«زیر سایه خورشید» معطر و متبرک به عطر حرم رضوی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، شهر کامو و چوگان و روستای قهرود از توابع بخش قمصر پایتخت گل و گلاب ایران، با حضور کاروان «زیر سایه خورشید» معطر و متبرک به عطر حرم رضوی شدند.

کاروان «زیر سایه خورشید» ابتدا به دیدار مادر شهید مفقودالاثر حسن علیپور تک پسر خانواده رفتند و تبرکات رضوی را به این مادر شهید اعطا کردند.

خدام حرم رضوی پس از دیدار با این خانواده شهید، مورد استقبال گرم و باشکوه اهالی شهر کامو قرار گرفتند. کاروان «زیر سایه خورشید» در میان ابری از دود معطر اسفند و رایحه خوش گلاب کوچه ها و خیابان ها را تا آستان امامزاده عبدالله محمد و احمد(ع)، محل برگزاری جشن مردمی حرکت کردند.

کاروان پس از رسیدن به امامزاده، به سر مزار شاهدان همیشه جاوید تاریخ رفتند و با شهدا تجدید میثاق کردند.

سخنرانی حجت‌الاسلام مولایی، روحانی کاروان «زیر سایه خورشید» با موضوع انتظار و قرائت اشعار مهدوی غلامحسین شاهمرادی زاده، مداح و خادم کشیک هشتم کفشداری آستان قدس رضوی، حال و هوای رضوی را با جمعه مهدوی عجین کرد.

خدام حرم رضوی در شهر چوگان نیز با مردم این شهر دیدار کردند و به طرف روستای جوینان حرکت کردند.

اهالی روستای جوینان نیز که از ساعت ها قبل در آستان شاهزاده حسین و عدنان (ع) برای استقبال از منتظر بودند، در آیین استقبالی باشکوه و جلال و طنین زیبای نوای نقاره خانه کاروان را به داخل امامزاده وشرکت در جشن مردمی هدایت کردند.

کاروان «زیر سایه خورشید» با نغمه «رضا جانم رضا جانم» و نوای یا «صاحب الزمان» وارد آستان مقدس امامزادگان حسین و عدنان (ع) شدند و پس از آن، با پرچم سبز رضوی میهمان جشن مردمی باصفا و مهربان این روستا شدند.

سید محمودی امام جماعت مسجد امام علی علیه السلام خاطره ای شیرین و معنوی را از جشن زیر سایه خورشید، در اندیشه رضوی مردم این روستا ثبت کرد.

قهرود مقصد چهارم و برنامه پایانی حضور کاروان زیر سایه خورشید بود. مردم با صفای قهرود نیز در مسجد امام علی علیه السلام این روستا، برای حضور کاروان خدام رضوی، لحظه شماری می کردند.

خدام حرم رضوی در این مسجد نیز با برگزاری برنامه های سخنرانی و مداحی و توزیع تبرکات و پرچم گردانی بین نمازگزاران برای استلام شور و شعور رضوی را زیر سایه خورشید در آسمان اندیشه این مردم خاطره کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha