جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خرابکاری در مسجدی در انتاریو، جامعه اسلامی را نگران ساخت

حوزه/ پرتاب تخم مرغ و پاشیدن سس گوجه به درهای ورودی و دیوارهای مسجد اون ساند در انتاریوی کانادا سبب ایجاد نگرانی از امنیت در میان اعضای جامعه اسلامی شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از اون ساند تایمز، اعضای انجمن مسلمانان شهر «اون ساند» در انتاریوی کانادا، هنگامی که برای نماز جمعه از راه رسیدند متوجه شدند متوجه خرابکاری در مسجدشان شدند.

مهاجمان شبانه اقدام به پاشیدن سس گوجه به درهای ورودی و پرتاب تخم مرغ علیه سقف و دیوارهای آجری مسجد کرده بودند.

ولید اسلم، یک سخنگوی هیات نمازگزاران گفت: این اقدام خرابکارانه سبب شده که وی و دیگر اعضا برای اولین بار در مسجد احساس ناامنی داشته باشند. بزرگترین نگرانی من حفظ امنیت خود و جامعه اسلامی است.

وی گفت: هیچ کس نباید هنگام ورود به یک مکان عبادی در این کشور احساس ناامنی داشته باشد، به ویژه جامعه ای مثل ما که ادعای احترام به اقلیت ها در آن وجود دارد. من هنگام ورود به اینجا احساس ناامنی می کنم و نباید این گونه باشد.

گفته می شود این اقدام خرابکارانه در حالی به وقوع پیوست که اخیرا پلیس محلی اعلام کرد تحقیقاتی را درباره اعمالی با انگیزه نفرت محور آغاز کرده است که یکی از آن ها شامل چسباندن پوسترهای اسلام هراسانه، نژادپرستانه و تصاویر نئونازی بر روی علائم راهنمایی رانندگی، پارک ها، نیمکت ها، ریل ها و اموال عمومی است.

گروه های اجتماعی و مقامات شهری این اقدام را محکوم کرده اند.

در مرکز اسلامی و مسجد هر هفته نزدیک به 75 نمازگزار متشکل از زنان، مردان و کودکان حضور پیدا می کنند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha